خبرهای داغ:
مسئول عقیدتی سیاسی تیپ مستقل زرهی 316 شهید قهرمان همدان:
مسئول عقیدتی سیاسی تیپ مستقل زرهی 316 شهید قهرمان همدان با اشاره به دوراندیشی امام(ره) در تشکیل سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: امروز ارتش ایران ارتشی ولایت‌مدار، مخلص، متعهد، متخصص و پا در رکاب فرماندهی کل قوا و ملت سرافراز ایران اسلامی است.
کد خبر: ۸۹۳۴۳۰۰
|
۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۵

امروز ارتش ایران ولایت‌مدار و پا در رکاب فرماندهی کل قواستحجت‌الاسلام علی محمدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان ضمن تبریک روز عقیدتی سیاسی در ارتش اظهار داشت: سازمان عقیدتی سیاسی تیپ مستقل زرهی 316 شهید قهرمان همدان در حوزه‌های مختلف آموزشی، سیاسی، نظامی، تبلیغات و روابط عمومی و... فعالیت‌های خوبی دارد.

وی ضمن تشریح فعالیت‌های قرآنی پادگان قهرمان تصریح کرد: برگزاری 10 محفل انس با قرآن در طی سال، برگزاری 6 دوره مسابقات قرآنی ویژه خانواده کارکنان پایور و وظیفه، تربیت تعداد 15 حافظ ویژه کارکنان پایور و تربیت بیش از 50 نفر حافظ جزء 30 قرآن از کارکنان وظیفه از جمله این فعالیت‌ها است.

مسئول عقیدتی سیاسی تیپ مستقل زرهی 316 شهید قهرمان همدان با اشاره به تشکیل جامعه القرآن برای کوی سازمانی و خانواده کارکنان پایور افزود: برگزاری اردوهای سیاحتی و تفریحی برای خانواده‌های قرآنی نیز از دیگر اقدامات است.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت حداقل 10 میلیون حافظ قرآن در کشور گفت: عقیدتی سیاسی ارتش نیز در بعد حفظ قرآن کارهای ارزشمندی انجام داده به طوری که 20 هزار نفر فعال قرآنی  و 9 هزار نفر حافظ کل قرآن در سطح آجا و ارتش وجود دارد.

محمدی به موفقیت‌های پادگاه قهرمان در حوزه فعالیت‌های قرآنی اشاره و تصریح کرد:  در چندین سال پیاپی پادگان قهرمان موفق به کسب مقام برتر مسابقات قرآن در بین مناطق غرب و جنوب کشور بین کارکنان پایور و وظیفه و همچنین کسب مقام برتر مسابقات قرآن کشوری نیروی زمینی و کل ارتش شده است.

وی به اقدامات حوزه سیاسی واحد عقیدتی سیاسی پادگان قهرمان همدان اشاره و بیان کرد: سخنرانی هفتگی مسئول شعبه سیاسی برای سربازان و افسران وظیفه به صورت یگانی، برگزاری جلسه مسئولین و هادیان سیاسی نیروهای مسلح استان  در راستای پیشبرد بهتر برنامه‌ها به صورت ماهیانه از جمله این فعالیت‌ها است.

مسئول عقیدتی سیاسی تیپ مستقل زرهی 316 شهید قهرمان همدان یادآور شد: دعوت و بهره‌مندی از اساتید حوزه و دانشگاه در جلسات آگاه‌سازی سیاسی در سطح پایور و وظیفه و خانواده ساکن در کوی سازمانی، برگزاری مسابقات مختلف سیاسی در سطح کاکنان پایور و وظیفه و خانواده‌های ساکن در کوی سازمانی، پاسخگویی به شبهات سیاسی کارکنان، نمایش فیلم‌های مستند سیاسی روز در سطح کارکنان و تبیین فرمایشات رهبری در بین سربازان و افسران وظیفه  توسط رئیس شعبه سیاسی از دیگر اقدامات این حوزه است.

*انتشار 12 نشریه در پادگان شهید قهرمان همدان

وی با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته توسط عقیدتی سیاسی پادگان قهرمان در حوزه مطبوعات و انتشارات ابراز داشت: 388 عنوان کتاب توسط پادگان قهرمان در آخرین همایش اندیشه و قلم ارتش ارائه شد که بیش از 100 عنوان اثر، قابلیت چاپ داشت که به انتشارات سازمان عقیدتی سیاسی ارتش ارائه شد.

محمدی با بیان اینکه در پادگان قهرمان 12 نشریه در حوزه‌های مختلف چاپ می‌شود، گفت: 5 نشریه سیاسی برای اعضای کارکنان شهدا منتشر و به صورت رایگان در اختیار آنان قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به انتشار گاهنامه‌های تخصصی در حوزه پزشکی و روانشناسی در داخل تیپ و پادگان اضافه کرد: علاوه بر انتشار نرم افزارهای سیاسی توسط پادگان، فصل‌نامه‌هایی هم در حوزه تبیین و تشریح فرمایشات مقام معظم رهبری بر مبنای نیاز چاپ و به صورت کتابچه برای پرسنل ارسال می‌شود.

مسئول عقیدتی سیاسی تیپ مستقل زرهی 316 شهید قهرمان همدان با اشاره به تاکیدات امام راحل در تقویت بعد معنوی فرماندهان نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: امام(ره) به بعد معنوی و مذهبی فرماندهان بسیار اهمیت می‌داد به طوری که چهره شاخص مذهبی را به عنوان فرمانده انتخاب می‌کرد و نمونه آن شهید «صیاد شیرازی» است که با وجود درجه سرهنگ 2 امام(ره) به دلیلی مذهبی بودن و روحیه اخلاقی و معنوی ایشان را به سمت فرمانده نیروی زمینی ارتش منصوب کرد.

وی با تاکید بر اینکه در شرایط امروز فرماندهان در رأس ارتش و نیروهای مسلح از چهره‌های شاخص مذهبی، ولایت‌مدار، موحد و متخصص هستند، عنوان کرد: شاخصه‌های ولایت‌مداری، تعهد و تخصص فرماندهان رده بالا باعث شده که رهبر انقلاب آنها را به عنوان فرمانده انتخاب کنند.

محمدی با بیان اینکه تلاش امام راحل و مقام معظم رهبری از ابتدای انقلاب تاکنون بر این بوده که در رأس ارتش و نیروهای مسلح چهره شاخص مذهبی را انتخاب کنند، یادآور شد: در رده‌های پایین اغلب فرماندهان نیز از نظر بعد معنوی بسیار قوی هستند.

وی با اشاره به اینکه فرماندهان ارتش و نیروهای مسلح با تلاش‌های خود بعد معنوی را در خود تقویت کرده‌اند، گفت: به همین دلیلی امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران ارتشی ولایت‌مدار، مخلص، متعهد، متخصص و پا در رکاب فرماندهی کل قوا و ملت سرافراز ایران اسلامی است و همچنان آماده جانفشانی در راه اسلام ناب و حفظ استقلال و تمامیت ارضی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است که این ناشی از دوراندیشی امام(ره) هوشیار در انتخاب فرماندهان و تشکیل سازمان عقیدتی سیاسی است.

مسئول عقیدتی سیاسی تیپ مستقل زرهی 316 شهید قهرمان همدان خاطرنشان کرد: امروز خرسندیم که به خاطر دوراندیشی امام(ره) با وجود عقیدتی سیاسی و مذهبی بودن فرماندهان ارتش از نظر بعد معنوی و ولایت‌مداری در حد بسیار بالایی هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات