خبرهای داغ:
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شاهرود:

در زمان امام سجاد(ع) اسلام سقوط و در حد اسمی مانده بود

حجت الاسلام عبداللهیان در مراسم عزاداری شهادت امام سجاد(ع) در مسجد غربا شاهرود گفت: در هیچ مقطعی اینگونه جامعه سقوط نداشت و از احکام اسلامی خبری نبود و تعطیل شده بود و در زمان امام سجاد(ع) به گفته حسن بصیری از حقیقت دین مردم قبله را می دانستندو حتی بنی هاشم البته نه نزدیکان اهل بیت، اینگونه بودند.
کد خبر: ۸۹۳۴۲۶۳
|
۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت الاسلام حمید عبداللهیان در مراسم عزاداری شهادت امام سجاد (ع) در مسجد غربای شاهرود در سخنانی با بیان اینکه عصر امام سجاد (ع) قابل مقایسه با سایر ائمه نیست.
وی افزود: عصر امامت از دوران پیامبر تا غیبت کبری یک مجموعه واحدی دیدند که تکه تکه بررسی نمی‌شود و جریان امامت جریان مستمر است، اما اقتضائات عصر و نوع طاغوت‌ها شیوه‌های متفاوتی را می‌طلبید که ائمه استفاده کردند و امامان به صفات خاصی معروف شدند.
عبداللهیان با اشاره به زمان امام رضا (ع) خاطر نشان کرد: در زمان امام رضا (ع) شبهات زیاد بود و امام رضا (ع) پاسخگوی این شبهات بودند و معروف شدند به عالم آل محمد (ص).
وی با بیان اینکه چرا امام سجاد (ع) معروف شدند به زین العابدین و سیدالساجدین و جنبه عبودیت و سجود و تواضع ویژگی خاص ایشان شد تصریح کرد: این ویژگی در همه ائمه ما بوده است، اما زمان امام سجاد ظهور بیشتری داشته است چرا که بعد از عاشورا بدعت‌ها جامعه اسلامی آن روز را فراگرفته و در حال سقوط بود و تباهی در اوج خود قرار داشت.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شاهرود تاکید کرد: در هیچ مقطعی اینگونه جامعه سقوط نداشت و از احکام اسلامی خبری نبود و تعطیل شده بود و در زمان امام سجاد (ع) به گفته حسن بصیری از حقیقت دین مردم قبله را می‌دانستندو حتی بنی هاشم البته نه نزدیکان اهل بیت، اینگونه بودند.
وی ادامه داد: در طی ۵۰ سال تبلیغات منفی، جامعه را به خفت و خاری کشانده بودند و ترس بعد از فضای عاشورا مزید بر علت شده بود و امام سجاد (ع) فاقد منبر و تریبون بود و حتی در حضور امام سجاد (ع) امیرالمومنین علی (ع) را لعن می‌کردند و نمی‌توانست آزادانه عمل کند.
استاد حوزه علمیه شاهرود با بیان اینکه اهل بیت (ع) اهل بازی سیاسی و فریب افکار عمومی نبودند عنوان کرد: تقیه آنجا که زمینه فعالیت وجود ندارد و به هدف رسیدن نیست انسان اهدافش را پنهان می‌کند و در اسلام وجود دارد و اگر امام سجاد (ع) اهدافش را پنهان نمی‌کرد و علنی می‌کرد وی را هم شهید می‌کردند و سلسله ائمه دچار بحران می‌شد.
وی با اشاره به اوضاع به هم ریخته مدینه و شورش مردم این شهر در سال ۶۳ هجری و کشتار بیش از ۳۶۰۰ نفر در طول سه روز گفت: امام به این دلایل روشن نمی‌توانست مقابله کند و حتی با کسانی که بر علیه نظام طاغوت قیام می‌کردند همراهی و پشتیبانی کند.
عبداللهیان با بیان اینکه یزید بعد از عاشورا دیگر نمی‌خواست دستش به خون فرزندان پیامبر آلوده شود افزود: یزید هم می‌ترسید و هم انگیزه‌ای نداشت و برای همین دستور داده بود به بیت امام سجاد (ع) نزدیک نشوند و حتی بیعت از امام هم گرفته نشد.
وی ادامه داد: امام سجاد (ع) در عین حال صد هزار غلام در مدت عمر خود گرفت و تربیت داد و آزاد کرد و با این کار توانست در ساخت جامعه اسلامی و افکار و عقاید و احکام دین اثرگذار باشد و با اعزام این‌ها به نقاط مختلف جهان اسلام در نشر اسلام ناب فعال باشند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها