خبرهای داغ:
دبیر کمیته بهداشت و درمان ستاد اربعین خوزستان گفت: در مرز شلمچه و چذابه درمانگاه شبانه‌روزی برپاست که در آن پزشک عمومی، داروخانه، پرستار زن و مرد، آزمایشگاه سیار، دندانپزشکی سیار و خدمات مامایی وجود دارد.
کد خبر: ۸۹۳۴۲۴۱
|
۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۸

شهیار میرخشتی   در اهواز با اشاره به اقدامات و تمهیدات اندیشیده شده در حوزه بهداشت و درمان ویژه اربعین حسینی اظهار داشت: در زمینه درمانی، بیمارستان‌های حامی در اهواز و سوسنگرد از نظر تجهیزات و نیروی متخصص تجهیز و تقویت می‌شوند.

وی با اشاره به این‌که بیمارستان‌های پشتیبان مرز چذابه بیمارستان شهید چمران سوسنگرد و برای شلمچه نیز مراکز درمانی خرمشهر، آبادان و اهواز خواهد بود، گفت: در این دو مرز درمانگاه شبانه‌روزی برپا است که در آن پزشک عمومی، داروخانه، پرستار زن و مرد، آزمایشگاه سیار، دندانپزشکی سیار و خدمات مامایی وجود دارد.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان خوزستان بیان کرد: در زمینه پیش بیمارستانی و اورژانس 115، اتوبوس آمبولانس و اتاق عمل سیار در مرزهای شلمچه و چذابه مستقر هستند و تعداد 20 دستگاه آمبولانس بنا است که علاوه بر آمبولانس‌های خوزستان از دیگر استان‌ها نیز کمک‌رسانی شود.

میرخشتی ادامه داد: برای هرکدام از مرزهای شلمچه و چذابه دو اتوبوس آمبولانس از استان‌های دیگر برای ارائه خدمات به زائران کمک‌رسانی می‌کنند؛ این وسایل از نقطه صفر مرزی تا شهرهای بزرگ مستقر خواهند شد.

وی عنوان کرد: درمانگاه شبانه‌روزی در کنار پایگاه‌های ثابت اورژانس 115 جاده‌ای فعالیت می‌کنند؛ در هر آمبولانس دو نیرو در اتوبوس آمبولانس نیز 6 نیرو خدمات ارائه می‌دهند.

دبیر کمیته بهداشت و درمان ستاد اربعین خوزستان گفت: هرسال با افزایش تعداد زائران حسینی حجم عملیات‌ فوریت‌های پزشکی افزایش پیدا می‌کند و در سال گذشته نسبت به 94 تعداد بیمارهای ویزیت شده در مرز شلمچه و چذابه بیش از دو برابر افزایش پیدا کردند.

میرخشتی خاطرنشان کرد: خوشبختانه باتوجه به پشتکار و فعالیت جهادی مشکل خاصی ایجاد نشده اما حجم کار گسترده است اما باتوجه به پشتیبانی‌ها و حمایت استاندار خوزستان تمام توان برای تجهیز دو مرز شلمچه و چذابه بکار گرفته شده است.

وی با اشاره به این‌که اجرای پروژه آبرسانی به مرز بین‌المللی چذابه موجب آرامش خاطر در بحث بهداشت آب آشامیدنی در این مرز خواهد شد، افزود: در شلمچه این کار صورت گرفته اما در مرز چذابه امیدواریم که برای اربعین حسینی انجام شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها