مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات چهارمحال و بختیاری گفت: سه موکب در شلمچه ، کربلا و نجف برپا می‌شود.
کد خبر: ۸۹۳۴۱۹۸
|
۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج استان پهارمحال و بختیاری؛ مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات چهارمحال و بختیاری گفت: این موکب ها در شلمچه ، کربلا و نجف برپا می‌شود.
پیش از این بنا بود مردم چهارمحال و بختیاری میزبان زائران اربعین حسینی در د و موکب کربلا و نجف باشند.

سید جعفر موسوی افزود: یک موکب در عمود 285در مسیر نجف به کربلا ، موکب دیگر در شلمچه و موکب سوم هم در عمود 1337واقع در سه کیلومتری حرم ابا عبدالله الحسین راه اندازی خواهد شد .

وی گفت : دراین موکب میزبانی غذای روزانه تا سقف 20هزار نفر و خواب روزانه 10 هزار خواهر و برادر پیش بینی شده است.

موسوی افزود: در موکب عمود 285غذای گرم برای 20 هزار نفر پخت می شود و اسکان هزار نفر پیش بینی شده و در موکب شلمچه علاوه‌ بر پذیرایی از روزانه پنج هزار زائر ، پنج هزار زائر هم اسکان داده می‌شود.

این مقام مسئول افزود : امسال مردم استان چهارمحال و بختیاری اسکان و پذیرایی 220 هزار زائر اربعین حسینی را در مدت 10 روز را عهده‌دار شده اند که از این تعداد 100هزار نفر در کربلا، 79 هزار نفر در عمود 285 نجف و 50 هزار نفر در مرز شلمچه پذیرایی و اسکان داده می‌شوند.

وی تصریح کرد: سال گذشته میزبانی بیش از 135هزار زائر اربعین حسینی ، بر عهده موکب عزاداری چهارمحال و بختیاری بود.

موسوی، به تهیه 50 چشمه سرویس بهداشتی و 10 دوش حمام برای زائران اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: موکب‌ها نیازمند سه دستگاه نانوایی سیار، یک دستگاه خودرو آتش‌نشانی، تامین 20 دستگاه کپسول آتش نشانی، اعزام دو دستگاه آمبولانس با تجهیزات کامل و تیم پزشکی است.

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه : 30 تن آرد، 20تن گوشت قرمز و دو تن روغن برای موکب ها تهیه شده است گفت: شش دستگاه تریلر آب معدنی، دو کانتینر یخچال‌دار، تانکر آبرسان و سوخت به همراه ظروف یک بار مصرف و مواد شوینده از مهم‌ترین نیازهای مراسم اربعین حسینی است که باید برای تهیه آنها اقدام کرد.

موسوی افزود : شماره حساب 3336 بانک صادرات برای دریافت نذورات نقدی در نظر گرفته شده است وخیران می‌توانند کمک‌هایی از جمله مواد خوراکی، پوشاک و کمک‌های مالی خود را به دفتر مرکزی ستاد بازسازی عتبات در خیابان ورزش، کوچه 36، پلاک 33 و یا به دفاتر ائمه جمعه در شهرستان‌ها و همچنین جمعیت های هلال احمر تحویل دهند.

وی، کمک های نقدی مردم استان چهارمحال و بختیاری در اربعین سال گذشته را پنج میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: بخش زیادی از هزینه پذیرایی سال گذشته از محل جمع آوری کمک های مردمی تامین شد.

نزدیک به 20 هزار نفر از مردم این استان در پیاده روی اربعین حسینی از نجف تا کربلا شرکت کردند.
چهارمحال و بختیاری بیش از 900 هزارنفرجمعیت دارد که همه ساکنان شهری و روستایی آن شیعه می باشد.

ارسال نظرات