خبرهای داغ:
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قزوین:

انتقال دهنده سیره شهدا به دانش‌آموزان باشیم

مدیر کل بنیاد شهد و امور ایثارگران قزوین گفت: باید با استفاده از راهکارهایی دستاوردهای دوران هشت سال دفاع مقدس و سیره شهدا به ویژه روحیه‌ی ایثار و شهادت را به دانش‌آموزان انتقال دهیم.
کد خبر: ۸۹۳۴۱۷۹
|
۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، جلسه ستاد اجرایی شاهد و ایثارگر آموزش و پرورش استان قزوین با حضور غلامرضا حقایق‌پور، مدیرکل و احسان‌الله لنکرانی معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، سالار قاسمی مدیرکل آموزش و پرورش و اعضای این ستاد برگزار شد.
در این جلسه حقایق‌پور با اشاره به اینکه نسل امروز دوران هشت سال دفاع مقدس را ندیده و لمس نکردند، گفت: امروز ما به عنوان مسوولان وظیفه داریم تا با استفاده از راهکارهایی دستاوردهای این دوران و سیره شهدا به ویژه روحیه‌ی ایثار و شهادت را به این نسل انتقال دهیم.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین افزود: باید از حضور والدین شهدا به عنوان پیام‌آوران ایثار در مدارس استفاده کرد تا آنها ضمن بیان خاطرات از فرزندان شهیدشان، سیره شهیدان را به دانش‌آموزان انتقال دهند.
وی با اشاره به هفته دانش‌آموز گفت: باید در این هفته برنامه‌های فرهنگی را به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرد تا دانش‌آموزان بیشتر با سیره شهیدان آشنا شوند و ادامه‌دهنده راه‌شان باشند.
در ادامه این جلسه، قاسمی با اشاره به اهمیت فرهنگ ایثار و شهادت گفت: با برگزاری همایش دانش‌آموزی در هر مدرسه‌ای و بیان خاطرات و سیره شهدا بهتر می‌توان این فرهنگ را به نسل امروز انتقال داد.
وی افزود: بعد از برگزاری این همایش می‌توان دانش‌آموزان را بر سر مزار شهدا برد تا آنها ضمن نثار گل و قرائت فاتحه با آرمان‌ها و اهداف شهیدان تجدید بیعت کنند.
گفتنی است: در این جلسه برنامه‌ریزی شد، تا در هفته دانش‌آموز، برنامه‌های مختلفی از جمله همایش دانش‌آموزی در مدارس استان، غباروبی مزار شهدا توسط دانش‌آموزان، دیدار دانش‌آموزان با والدین شهدا و حضور والدین شهدا در مدارس اجرا شود.
1003/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها