به همت پایگاه حضرت زینب (س) سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان یزد:

جلسه تفسیر موضوعی قرآن کریم با موضوع " رفتارهای مطلوب اجتماعی"

دهستانی خطاب به طلاب بسیجی تاکید کرد که در برخورد با مخلفان در زمینه امربه معروف ونهی از منکر ، اخلاق نیک کافی نمی باشد بلکه تهاجم اخلاقی لازم است(ادفع باللتی هی احسن) .
کد خبر: ۸۹۳۴۰۳۳
|
۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۶
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، به همت پایگاه حضرت زینب (س) مدرسه علمیه فاطمه الزهرا (س) اردکان جلسه تفسیر قرآن کریم با موضوع " رفتارهای مطلوب اجتماعی "در تاریخ 22مهر 1396 با حضور "حمیده دهستانی" از خواهران مبلغه در پایگاه برگزارشد .
در ابتدای جلسه دهستانی به شرح وتفسیرآیه 34 سوره فصلت درمورد احسان ونیکی به مردم ورفتارهای مطلوب اجتماعی پرداخت .
وی به روش برخورد با مخالفان وتقسیم مخالفان و شیوه برخورد با هرگروه رابیان کرد .
دهستانی گفت : گاهی افراد به خاطرجهل ونادانی دربرابرحق ایستاده اند ودشمنی می کنند که این آیه اشاره به دستور محبت و برخورد احسن می دهد و در راستای این آیه به آیات 63 و73 سوره فرقان که به بزرگواری و برخورد مسالمت آمیز بیان شده است ؛ اشاره کرد .
وی ادامه داد: گاهی مخالفت افراد براساس شک وتردید است که باید با آنها ازطریق استدلال و برطرف کردن شبهات برخورد کرد.
دهستانی گفت : شک درمورد خدا(آیه 10 سوره ابراهیم) ، شک وتردید درمورد قیامت ورستاخیز(آیه 5 سوره حج) و شک وتردید درمورد نزول وحی وکتب آسمانی برپیامبر(ص) (آیه 23بقره) از موارد مخالفت براساس شک و تردید می باشد .
وی تصریح کرد : گاهی مخالفت براساس حسادت است که باید بااغماض برخورد کرد که در این رابطه به آیات 91 و92 سوره یوسف در مورد وعده آمرزش حضرت یوسف اشاره کرد .
وی در ادامه افزود : گاهی مخالفت به خاطر موقعیت ورفاه وکامیابی های مادی است که باید دربرخورد بااین افراد بنا بر آیات 91سوره انعام که آنان را به حال خود واگذارید و یا طبق آیات 63و81 نساء که از آنها روی گردان و دوری کنید ؛ اتمام حجت کافی داشت .
وی اظهار کرد : گاهی مخالفت درقالب کارشکنی ، هجو و تضعیف ایمان مردم است که رفتار بااین گروه طبق آیات 73 سوره توبه و 140 نساء و 51 مائده باید بر اساس برخورد شدید و قطع رابطه باشد .
دهستانی در پایان خطاب به طلاب بسیجی تاکید کرد که : در برخورد با مخلفان در زمینه امربه معروف ونهی از منکر ، اخلاق نیک کافی نمی باشد بلکه تهاجم اخلاقی لازم است(ادفع باللتی هی احسن) .
ارسال نظرات
آخرین اخبار