خبرهای داغ:
امام جمعه موقت شهرستان شال:

انقلابی‌گری وابسته به نوع ایمان ما است

امام جمعه موقت شهرستان شال اذعان کرد: حس طمع به قدرت، جاه، مقام، ثروت و پست ریشه بروز ایمان عاریه‌ای است و ایمان را از قلبها خارج میکند و مصداق این طمع را می‌توان در جنگ احد دید که اگر دلاوری‌های امام علی(ع) در جنگ احد نبود یقینا شکست میخوردیم.
کد خبر: ۸۹۳۴۰۰۳
|
۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۹

حجت‌الاسلام شمس‌الدین موسوی شالی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیح در قزوین، پیرامون انقلابی ماندن و تفاوت‌های انقلابی بودن و انقلابی‌گری اظهار کرد: انقلابی بودن و انقلابی‌گری وابسته به نوع ایمان ما است.
وی با اشاره به وجود دو نوع ایمان ثابت و ایمان عاریه‌ای در میان افراد تشریح کرد: ایمان عاریه‌ای چندان قابل استناد نیست و باید همراه برای داشتن ایمان واقعی تلاش کنیم.
امام جمعه موقت شهرستان شال تشریح کرد: ایمان عاریه‌ای وابسته به زمان و مکان است و مردمان کوفه دارای اینگونه ایمان بودند و با تغییر موقعیت سریعا موضع خود را تغییر دادند.
وی با اشاره به روایات توضیح داد: حس طمع به قدرت، جاه، مقام، ثروت و پست ریشه بروز ایمان عاریه‌ای است و ایمان را از قلبها خارج میکند و مصداق این طمع را می‌توان در جنگ احد دید که اگر دلاوری‌های امام علی(ع) در جنگ احد نبود یقینا شکست میخوردیم.
موسوی شالی اتصال انقلاب اسلامی به منبع لایزال الهی را از اصلی‌ترین تفاوت‌های این انقلاب با بقیه انقلاب‌ها عنوان کرد و گفت: اتصال انقلاب اسلامی ایران به منبع لایزال الهی که همان قرآن کریم است از دلایل اصلی استواری انقلاب اسلامی است.
وی ابراز داشت: سایر قدرت‌ها وابسته به قدرت‌های دنیوی بوده و علیرغم داشتن ادعاهای دموکراتانه در ظاهر، در حقیقت و باطن خود وابسته به حاکمان دنیاطلب و لابی‌های قدرت هستند لذا نابودیشان امری کاملا بدیهی است.
امام جمعه موقت شهرستان شال ادامه داد: با توجه به مطالب گفته شده در نظام جمهوری اسلامی ممکن است برخی افراد دچار اشتباه شده و گمراه شوند ولی استحاله اصل انقلاب و ارمان‌هایش غیرممکن خواهد بود.
موسوی شالی با اشاره به تلاش‌های دشمن برای نابودی اسلام و انقلاب تبیین کرد: دشمن در طول تاریخ با اقداماتی چون به راه انداختن جنگ با امام حسین(ع)، قبول نکردن خلافت امیرالمومنین و لعن ایشان، کشیدن کاریکاتورهای متعدد از پیامبر اکرم(ص) و توهین به قرآن و هزاران نقشه دیگر همواره به دنبال راهی برای ضربه زدن و نابودی اسلام و مسلمانان بوده‌اند.
وی تاکید کرد: علیرغم تلاش‌های مکرر دشمن چون اسلام متصل به چشمه لایزال الهی است فروپاشی آن غیرممکن است.
امام جمعه موقت شهرستان شال در خاتمه با تشبیه انقلاب به قطار خاطرنشان کرد: باید توجه داشت که هرچند ممکن است برخی افراد از قطار انقلاب پیاده شوند ولی قطار انقلاب همیشه در حرکت خواهد بود.
۱۰۰۵/ ت۳۰/ ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار