امیری گفت: متاسفانه هنوز شرایط بازار بهبود پیدا نکرده و مردم وضعیت خوبی برای تامین مایحتاج زندگی خود ندارند.متاسفانه هنوز شرایط بازار بهبود پیدا نکرده و مردم وضعیت خوبی برای تامین مایحتاج زندگی خود ندارند.
کد خبر: ۸۹۳۳۹۳۵
|
۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۰۶:۱۶
کارگاه های تولیدی با حداقل سود تولیدی ها زنده مانده اند
شجاع امیری کارآفرین نمونه بسیجی شهرستان ممسنی استان فارس، در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، درباره استقبال مردم از محصولات و کالا‌های ایرانی گفت: در تقابل دو کالای ایرانی و خارجی در گذشته همیشه کالای خارجی برنده می‌شد، اما با فرهنگ سازی و اقداماتی که برای معرفی کالای ایرانی صورت گرفت، کالای ایرانی مرغوب هم طرفدارانی پیدا کرد. این در حالی است که ایران نمی‌تواند برخی از کالا‌ها را تولید کند و حتی توان رقابت هم با برند‌های خارجی را در بعضی از موارد ندارد.

وی افزود: متاسفانه هنوز شرایط بازار بهبود پیدا نکرده و مردم وضعیت خوبی برای تامین مایحتاج زندگی خود ندارند. این درحالی است که نبود توان خرید مردم باعث از بین رفتن توان رقابتی میان تولید کنندگان ایرانی با برند‌های خارجی می‌شود؛ لذا باید برنامه‌ای را پیاده کرد تا مردم قدرت خرید بالایی پیدا کنند.

این کارآفرین بسیجی با اشاره به کاهش‌های قیمتی که در اثر رکود در بازار وجود دارد عنوان کرد: برخی تولیدکنندگان به دلیل نبود نقدینگی مناسب و نداشتن گردش مالی، مجبور هستند تا کالا‌های خود را به قیمت تولیدی به فروش برسانند. به تعبیر دیگری می‌توان گفت، جنس‌های خود را با حداقل سود ممکن به فروش می‌رسانند.
ارسال نظرات