بیانیه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان زنجان در واکنش به سخنان سخیف ترامپ علیه ایران:
ادعای رئیس‌جمهور بار دیگر این واقعیت را به اثبات می‌رساند که آمریکا طرف مذاکره قابل‌اعتمادی نیست.
کد خبر: ۸۹۳۳۹۳۲
|
۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان،در بیانیه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان زنجان در واکنش به سخنان سخیف ترامپ علیه ایران آمده است:

سخنرانی  سخیف رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا در مورخه21/7./ 96 و اعلام عدم پایبندی کشورمان  نسبت به توافق هسته ای ، وزارت خزانه داری و کنگره را مامور کرد تا در خصوص برطرف کردن نواقص توافق هسته ای! با ایران همکاری کنند.

مقامات کاخ سفید برای تحت فشار قرار دادن دیگر اعضای 1+5 مبنی بر همراهی بر سر آنچه  از آن به عنوان «اصلاح برجام» و تبدیل آن به توافقی جدید یاد می کنند، به مکانیسم ماشه متوسل شدند. واقعیت امر این است که واشنگتن، مکانیسم ماشه را با هدف جلوگیری از اعمال حق وتوی ایجابی دو کشور چین و روسیه به سود ایران تنظیم و طراحی کرد و دو کشور اروپایی عضو شورای امنیت یعنی انگلیس و فرانسه نیز نقش به سزایی در گنجاندن این مکانیسم در قطعنامه 2231 ایفا کردند.

آنچه مسلم است اینکه ترامپ به جای «خروج رسمی از توافق هسته ای» به «دفرمه کردن برجام» روی آورده است. بدیهی است که مواجهه با این رویکرد، هوشمندی دستگاه دیپلماسی و سیاست خارجی کشورمان و همدلی و اتحاد داخلی در برابر اقدامات واشنگتن را می طلبد.تاکتیک ترامپ، استناد به «برجام» علیه «برجام» است .

بدیهی است که اگر واکنشی قاطعانه و محکم در برابر این تاکتیک صورت نگیرد، ایالات متحده آمریکا در عین ادعای حفظ چارچوب توافق هسته ای، به تغییر کامل آن خواهد پرداخت.در این میان، اصرار ما بر خطوط قرمز موشکی، نظامی و حقوقی خود و ارسال سیگنالهای قوی و غیر قابل انعطاف به کاخ سفید و متحدان آن، نقش به سزایی در جلوگیری از این بازی خطرناک کاخ سفید خواهد داشت.

ادعای رئیس‌جمهور بار دیگر این واقعیت را به اثبات می‌رساند که آمریکا طرف مذاکره قابل‌اعتمادی نیست.

اکنون آمریکا در صحنه بین المللی منزوی تر از هر زمان است و حقانیت سیاست های جمهوری اسلامی ایران بر کل دنیا آشکار شده است. جهان شاهد بود که در چند هفته گذشته غالب کشورهای دنیا در حمایت از برجام و جمهوری اسلامی، و مخالفت با سیاست های آمریکا بسیج شدند. جامعه بین الملل جمهوری اسلامی ایران را به عنوان یک بازیگر معقول و خردمند در عرصه جهانی که برای صلح تلاش می کند شناخته است و به سیاست های بازیگرانی که هر روز با خروج از یک پیمان یا سازمان بین المللی خود را بیشتر منزوی می سازند، وقعی نمی گذارد.

 اختلاف سیاست های ایران و آمریکا در بسیاری از مسائل منطقه ای و جهانی امری آشکار و غیرقابل انکار است. دولت های آمریکا از بدو انقلاب اسلامی در ایران تاکنون با اشتباهاتِ محاسباتیِ پی در پیِ خود این اختلافات را به سوی خصومت ورزی آشکار با ملت ایران کشانده اند.

دراین راستا دانشجویان انقلابی و بسیجی  استان زنجان ضمن محکوم کردن سخنان سخیف رئیس جمهور آمریکا این نکته را یاد آوری می کند که این خصومت ورزی ها، که تهدید و تحریم دو مشخصه اصلی آن بوده است، مردم ایران را درمسیر استقلال خواهی و عدالت طلبی مستحکم خواهد کرد و جمهوری اسلامی ایران امروز با اتکا به حمایت مردمی و توانمندی های درونی خود، و تحت رهبری خردمندانه و داهیانه مقام معظم رهبری که حرکت مقتدرانه و عزتمندانه جمهوری اسلامی در دوران معاصر بعد از امام خمینی (ره) مدیون اندیشه های بلند ایشان است، در اوج قدرت و اقتدار خود قرار دارد. بهتر است سردمداران جدید آمریکا درس های چهار دهه گذشته را فراموش نکنند و ازیاد نبرند که دولت‌های قبل از آنان هم که با تکرار گزافه‌گویی‌های مشابه خود را در برابر مردم ایران قرار دادند، ناگزیر شدند با شرمساری از صحبت‌های خود عدول کنند. به دلیل سیاست های خصمانه آمریکا و متحدانش در منطقه به ویژه رژیم صهیونیستی و صدها میلیارد دلار تسلیحات مدرن ارسالی به این منطقه از سوی آمریکا که منطقه را به انبار باروت تبدیل کرده است.

 جمهوری اسلامی ایران نمی تواند نسبت به توانمندی‌های دفاعی کشور بی تفاوت باشد. تجربه جنگ تحمیلی هشت ساله رژیم صدام علیه ایران که در آن آمریکا و شرکایش در منطقه با حمایت های نظامی، اطلاعاتی، لجستیکی، اقتصادی و سیاسی به کمک متجاوز شتافتند و نه تنها در برابر استفاده رژیم صدام از سلاح شیمیایی سکوت و همراهی کردند، بلکه مهمترین اولویت راهبردی خود را در جلوگیری از دسترسی ایران به حداقل امکانات دفاعی قرار دادند به ما آموخته است که برای صیانت از امنیت و استقلال و دفاع از مردم و کیان کشور به ظرفیت های بومی ملت ایران متکی بوده و در ایجاد توان‌مندی ضروری دفاع مشروع خود لحظه ای درنگ نکنیم.در همین چارچوب، برنامه موشکی جمهوری اسلامی ایران دفاعی و با رویکرد بازدارندگی در برابر تهدیدات است و برد و دقت آن متناسب با محیط امنیتی و نوع تهدیدات و صرفابرای حمل سلاح‌های متعارف طراحی شده و با قوت و بر اساس برنامه های دفاعی کشور ادامه یافته و هیچگاه قابل مذاکره نبوده و نخواهد بود. در حالی که شرکای آمریکا در منطقه با مجموع جمعیتی بسیار کمتر از ایران، هریک سالانه چندین برابر جمهوری اسلامی ایران صرف هزینه بودجه نظامی خود می‌کنند، چطور ایران که هیچگاه علیه کشوری تجاوز نکرده و طعم تلخ تجاوز و حمایت بی‌دریغ آمریکا و شرکای منطقه‌ای اش از متجاوز را چشیده است، نباید در برابر تهدیدهای روزمره متجاوزین ابزار بازدارندگی داشته باشد؟

برجام یک توافق دوجانبه نیست که با کنار کشیدن یک طرف از اعتبار ساقط شود بلکه سندی است که به عنوان بخشی از قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت مورد تأیید جامعه جهانی قرار گرفته است و لذا نباید سایر طرف‌ها و جامعه بین‌المللی اجازه دهند رئیس‌جمهور آمریکا بتواند این توافقنامه را به سخره بگیرد. 

جمهوری اسلامی ایران آغازکننده خروج از برجام نخواهد بود ولی درصورتی‌که حقوق و منافع ایران در برجام رعایت نشود، به‌تمامی تعهدات پایان خواهد داد و بدون هیچ‌گونه محدودیتی فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای خود را دنبال خواهد کرد. لازم است که خدمت مسئولین جمهوری اسلامی ایران عرض کنیم تاریخ 38 ساله انقلاب و به خصوص توافق برجام نشان دهنده این است که مذاکره با آمریکا حاصلی ندارد وهمان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند توجه ما باید به ظرفیت های درونی باشد. لازم است که در تدوین تعهدات دیگر دقت بیشتری حاصل شود که ان‌شاءالله اینگونه نشود که هر غلطی طرف مقابل انجام بدهد، نقض تعهد محسوب نشود اما هر اقدامی که ایران انجام دهد نقض تعهدات محسوب شود. ملت ایران همواره از آرمان ها و ارزش‌های نظام اسلامی خود دفاع کرده‌اند و از موازین انقلابی خود خارج نشده اند و براین موازین ایستادگی خواهند کرد.وکلام آخر این که آمریکا به فرموده امام عزیز همیشه منفورترین افراد نزد ملت ما هستند و تا فریاد هیهات من الذله حسین بن علی (ع) از حنجره ی مردم ما شنیده می شود دشمن نمی تواند به نفوذ در این ملت واین جامعه خوشبین و راضی باشد.

 درمکتب حسین(ع) تا آخرین قطره خون پای آرمان های خود انقلابی و عاشورایی باقی خواهیم ماند واین آزادگی و حقانیت خودمان را با بر افراشتن پرچم حق و الله بر بلندای افق وجوامع اسلامی و نقطه نقطه از جهان هستی کامل و به سر انجام خواهیم رساند.

ارسال نظرات