رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خدابنده:
یکی از اقدامات مهم اوقاف در بخش بازسازی بقاع متبرکه است، با توجه به بحث گردشگری و بحث زائرپذیری این بقعه اجرای طرح توسعه حرم از اهمیت بالایی برخوردار است.
کد خبر: ۸۹۳۳۹۲۷
|
۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رئیس اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان خدابنده گفت: بر اساس طرح ارائه شده قرار است، توسعه حرم قیدار نبی از هر چهار ضلع غربی، شرقی، شمالی و جنوبی انجام شود.

 حجت‌الاسلام حسن‌رضا محمدی افزود: در راستای عمل به نیات واقفان خیراندیش و همچنین بهره‌وری موقوفات، اقدامات متعددی در بخش عمرانی انجام می‌دهد.

وی  با بیان اینکه بحث بازسازی بقاع متبرکه نیز از دیگر اقدامات عمرانی اوقاف و امور خیریه است، اظهار داشت: در این زمینه با همکاری خیران و همچنین از محل اعتبارات اوقاف اقدامات مطلوبی صورت گرفته است.

محمدی با اشاره به اینکه اجرای طرح توسعه حرم قیدار نبی (ع) یکی از اقدامات مهم اوقاف در بخش بازسازی بقاع متبرکه است، افزود: با توجه به بحث گردشگری و بحث زائرپذیری این بقعه اجرای طرح توسعه حرم از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون 2 هکتار از محدوده طرح جامع بقعه قیدار نبی (ع) آزادسازی شده است، گفت: در تلاش هستیم که 3.7 هکتار از اطراف این بقعه آزادسازی شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خدابنده با بیان اینکه کمک به طرح آزادسازی بقعه قیدار نبی (ع) نیازمند همکاری بیشتر است، افزود: اجرای طرح آزادسازی بقعه قیدار نبی (ع) کمک شایانی به جذب گردشگر می‌کند.

محمدی با اشاره به مراحل اجرای طرح توسعه حرم قیدار نبی (ع) افزود: در این زمینه جلسات متعددی با کارشناسان و مسؤولان برگزار شده است و بر اساس طرح ارائه شده قرار است، توسعه از هر چهار ضلع غربی، شرقی، شمالی و جنوبی انجام شود.

وی با اشاره به اینکه خیابان رجایی غربی، خیابان امام، خیابان سرچشمه و خیابان بهار غربی از جمله خیابان‌هایی است که توسعه حرم در آنها صورت می‌گیرد، گفت: در همین راستا 25 ملک شامل املاک مسکونی و تجاری از اطراف برای کارشناسی ارجاع و قیمت‌گذاری شده است.

                       

ارسال نظرات