کره شمالی در واکنش به برگزاری رزمایش نظامی مشترک میان ارتش‌های آمریکا، کره جنوبی و ژاپن، تهدید کرد به گوام حمله خواهد کرد.
کد خبر: ۸۹۳۳۸۱۳
|
۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، همزمان با آماده شدن ارتش‌های آمریکا، کره جنوبی و ژاپن برای برگزاری رزمایش نظامی 10 روزه، کره شمالی بار دیگر آمریکا را به حمله به جزیره تحت کنترل این کشور در «گوام» تهدید کرد. 

به نوشته «ژاپن‌تایمز»، ناوگان هفتم نیروی دریایی آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرده قرار است رزمایش نظامی مشترک میان نیروهای دریایی آمریکا، کره جنوبی و ژاپن در آب‌های شرق و غرب کره شمالی برگزار شود.

روزنامه دیلی‌میل هم گزارش داد دولت کره شمالی در بیانیه‌ای اعلام کرد که برگزاری این رزمایش، «عزم ما را جزم کرده که آمریکا را بایستی با آتش رام کرد.» در این بیانیه تصریح شده که این رزمایش‌ها «باعث می‌شود ما دست‌هایمان را برای سخت‌ترین اقدام جهت مقابله، به ماشه نزدیک‌تر کنیم.»

ناوگان نیروی دریایی آمریکا همچنین روز جمعه اعلام کرد زیردریایی هسته‌ای یو‌اس‌اس میشیگان که به موشک کروز تام‌هاوک مجهز است از گوام وارد بندر بوسان کره جنوبی شده است.

 در همین حال «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا روز جمعه گفت که این کشور «همیشه آماده» مذاکره است. وی گفت: «اگر اتفاقی بیفتد که ما مذاکره کنیم، من همیشه از آن استقبال می‌کنم.»

وی علی‌رغم این گفت: «ما کاملاً برای انجام اقدامات متعدد [درباره کره شمالی] آمادگی داریم.»

ارسال نظرات