خبرهای داغ:
روز شمار دفاع مقدس:

شكست در دو ساعت، شاهكار فرمانده ليبرال

پس از حمله نظامي عراق به ايران ، ابوالحسن بني صدر به عنوان رييس جمهور و فرماندهي كل قوا در 23 مهرماه 1359 اولين عمليات آفندي ارتش را خودفرماندهي كرد.
کد خبر: ۸۹۳۳۷۶۹
|
۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، ابوالحسن بني صدر از چهره هاي ليبرال بود كه به عنوان اولين رييس جمهور ايران توانست نام خود را در تاريخ انقلاب ثبت كند و با خيانت هايي كه در مراحل بحراني كشور صورت داد توسط مجلس شوراي اسلامي استيضاح و راي به بي كفايتي وي داده شد اما با سركرده منافقين با لباس زنانه به فرانسه و سپس آلمان گريخت.
بني صدر به عنوان فرمانده كل قوا مخالف ورود نيروهاي مردمي به جنگ بود و معتقد بود كه ارتش براي مواجهه از كارايي لازم برخوردارو براي بستن دهان منتقداني همانند چمران عمليات غرب دزفول كه درغرب رودكرخه اجرا وفرماندهي كرد.
بني صدر براي نشان دادن توانمندي خود بسياري از بزرگان كشور را در مقر تيپ2 لشكر 92 زرهي اهوازدعوت كرد وعده پيروزي تمام عيا و ضربه مهلك به نيروهاي عراقي داد.
اما پس از 2 ساعت عمليات متوقف شد و اين عمليات با امكانات موجود درلشكر 21 عليه نيروهاي دشمن اجرا شد از آن جا كه طرح آفندي عمليات با شناسايي لازم صورت نگرفته بود بسياري از نيروها دركمين دشمن گرفتارشدند و عمليات غرب دزفول در 23 مهرماه 1359 با ناكامي و تلفات قابل ملاحظه اي از نيروهاي خودي به اتمام رسيد.
1002/ت20/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار