مسئول بسیج مداحان در گفتگو با «بسیج» خبر داد

تجلیل از نغمه سرایان آئینی اهل سنت در همایش "السابقون"

فراهانی گفت: این همایش اولین بار است که در سطح ملی برگزار می شود و ما از نغمه سرایان اهل سنت که در زمینه اهل بیت فعالیت می کنند تجلیل می کنیم.
کد خبر: ۸۹۳۳۷۶۶
|
۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۷

محمد فراهانی  مسئول بسیج مداحان در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج گفت: عنوان همایش ما "السابقون" است و مخاطب ما هم نغمه سرایان آئینی اهل سنت هستند که از استانهایی که برادران اهل سنت در آنجا حضور دارند دعوت شده اند.

وی افزود: این همایش چهارشنبه 26 مهر ماه در مرکز استان کردستان یعنی سنندج برگزار می شود و تعداد 400 نفر از نغمه سرایان آئینی اهل سنت حضور دارند. در این همایش ماموستای اهل سنت که امام جمعه کردستان است و همچنین نماینده مقام معظم رهبری در استان سخنرانی می کنند.

مسئول بسیج مداحان تصریح کرد: علاوه بر اینها سه شخصیت دانشمند حوزه نغمه سرایی آئینی حضور دارند که در مباحث بصیرتی و محتوایی ستایشگری اهل بیت آن هم از منظری که اهل سنت معمولا به این موضوع نگاه می کنند سخنرانی می کنند. حجت الاسلام والمسلمین حیدری کاشانی دکتر مقدم فر و دکتر حشمت الله قنبری مدعوین همایش هستند و سخنرانی خواهند کرد.

فراهانی  بیان داشت: همچنین از شهدایی که از بین نغمه سرایان آئینی اهل سنت بودند و در دوران دفاع مقدس به شهادت رسیدند و ایثارگران اهل سنت و  کسانی که  در فعالیت های مذهبی شاخص نغمه سرایی ائینی هستند تجلیل می شود.

مسئول بسیج مداحان گفت: این همایش اولین بار است که در سطح ملی برگزار می شود و ما از نغمه سرایان اهل سنت که در زمینه اهل بیت فعالیت می کنند تجلیل می کنیم چرا که به نظر می رسد به این جنبه خوب پرداخته نشده که صرفا عزاداری برای سیدالشهدا(ع) مختص شیعیان نیست و اهل سنت هم در این زمینه موفق هستند و آثار بسیار فاخری را در این زمینه تولید کرده اند و مراسمات بسیار با شکوهی در این خصوص دارند.

وی اظهار داشت: ما می خواهیم به این بخش پرداخته شود و نوعی تجلیل از این فعالیت که توسط اهل سنت صورت می گیرد انجام شود. ما اشعاری که اهل سنت  سروده اند را جمع آوری کرده و در یک کتاب آورده ایم و سرود های تولید شده در مراسمات مختلف در این مراسم عرضه می شود و در اختیار جامعه نغمه سرایی اهل سنت قرار می گیرد.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار