خبرهای داغ:
معاون امور فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین:
معاون امور فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوینمتاسفانه در مدارس ما تفکر سیستمی حاکم نیست و این در حالی است که تمام ارکان سیستم باید با یکدیگر برای دستیابی به یک هدف، هماهنگ باشند.
کد خبر: ۸۹۳۳۷۱۸
|
۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از قزوین به مناسبت هفته بهداشت روان، همایش بهداشت روان و مدرسه کارآمد با حضور حجت الاسلام علی انصاری معاونت فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و‌پرورش استان قزوین، یداله حسینی رییس اداره مشاوره آموزش و پرورش و مشاوران مدارس در سالن اجتماعات اداره کل آموزش و پرورش برگزار شد.
در این همایش انصاری در خصوص مدرسه کارآمد بیان کرد: مدرسه ای کارآمد و موفق است که دانش آموزان در آن احساس مالکیت کرده و مدرسه را جزیی از خود بدانند.
وی گفت: یکی از اموری که علیرغم وجود منابع خدادادی، موجب عقب ماندگی ما شده، این است که در کار گروهی بسیار ضعیف عمل می کنیم. متاسفانه خلقیات ما هنوز استبدادی بوده و روحیه انتقاد پذیر نداریم.
معاون امور فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین افزود: کشورهای غربی علیرغم تمام مشکلات در این امور بسیار موفق بوده امد و علت این امر انتقاد پذیر بودن آنها می باشد و همین امر موجب موفقیت آنها در بسیاری از امور اجتماعی شده است.
انصاری عنوان‌کرد: متاسفانه در مدارس ما تفکر سیستمی حاکم نیست و این در حالی است که تمام ارکان سیستم باید با یکدیگر برای دستیابی به یک هدف، هماهنگ باشند.
وی مطرح کرد: سیستم یعنی همان احساس تملک دانش آموز به مدرسه است و این احساس از طریق معلمان به دانش آموزان القا می شود. وظیفه معلمان فقط در تدریس محدود شده در حالی که مهمترین وظیفه معلمان کاربردی کردن آموزش ها است.
معاون امور فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین ادامه داد: همکاری و تعامل زمانی رخ می دهد که غرایز انسانی به تکامل برسد. ما باید ایرانی جدید طراحی کنیم و از افراد کارآمد و نقدپذیر بهره گیریم در حالی که امروز حاکمیت سلیقه ها است و این امر همیشه موجب ایجاد مشکلات جدی شده است.
انصاری اضافه کرد: اگر بخواهیم خود آگاهی در دانش آموز رخ دهد و بحث اشتغال و انتخاب رشته حل شود، باید فرهنگ تفکر و نگرش نثبت، دین باوری را همرا با بالفعل کردن آموزش ها نهادینه سازیم.
وی در ادامه خاطر نشان کرد: باید به فضای فیزیکی نیمکت ها بحث برقراری روابط انسانی اهمیت داده و به نیازهای روحی دانش آموزان عمیقا توجه نماییم.
معاون امور فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین یادآور شد: عزت نفسی که به دنبال آن هستیم در کار جمعی و تفکر سیستمی موجود است و جرأت مند بودن و اعتماد به نفس دانش آموزان در گرو جامعه پذیر بودن و حضور آنها در جمع است که این امر از وظایف مشاوران در مدارس است.
1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها