به همت حوزه مقاومت شهید باکری
به همت حوزه مقاومت ۱۲۱ سردار شهید مهدی باکری سپاه ناحیه امام حسین(ع)کرج مسابقات قرآن کریم در دو رده زیر ۱۶ سال و بالای ۱۶ سال در رشته های قرائت، اذان و حفظ ۳۰ جزء انجام شد.
کد خبر: ۸۹۳۳۶۸۶
|
۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، پاسدار محمد فرمانی فرمانده حوزه ۱۲۱ شهید مهدی باکری گفت: در این مسابقات ۱۳ پایگاه از حوزه ۱۲۱ مهدی باکری با هم به رقابت پرداختند. که در این مسابقات رئیس اداره امور قرآنی و مذهبی شهرداری کرج جناب آقای وحید قاسمی وند و استاد گرانقدر آقای قیداری نیز حضور داشتند.

محمد فرمانی بیان کرد: مسابقات قرآن ‌را علاوه بر گسترش فعالیت‌های فرهنگی ـ قرآنی، به‌کارگیری آموزه‌ها و مفاهیم قرآنی در زندگی فردی و اجتماعی است،در واقع ترویج سبک زندگی قرآنی مهم‌ترین هدف برگزاری این مسابقات است. فراگیری، آشنایی و انس با مفاهیم نورانی قرآن کریم را از مهم‌ترین ضرورت‌های فرهنگی و از وظایف آحاد جامعه اسلامی عنوان کرد و گفت: در این خصوص با توجه به جایگاه رفیع قرآن و انوار وحی الهی در توسعه و نشر آموزه‌‎های والای قرآن کریم و تاکیدات فراوان حضرات معصومین(ع) در این زمینه، وظیفه دست‌‎اندرکاران این مسابقات دو چندان شده است.

فرمانده حوزه ۱۲۱ شهید باکری تصریح کرد: مسابقات قرآن به‌عنوان یک رقابت مقدس، وسیله‎ای برای نزدیک شدن بیشتر به حقیقت و روح قرآن کریم است، چنانچه فراگرفتن معارف قرآنی زمینه‎ای برای رسیدن به سلامت، امنیت و عزت و سامان یافتن زندگی مسلمانان در سایه تعالیم قرآن و عترت است.

وی خاطر نشان کرد : بهترین راهکار ترویج سبک زندگی قرآنی در جامعه را پرداختن به فعالیت‌‎های قرآنی دانست ،زمانی‌که یک رفتار در جامعه نهادینه شود آن رفتار نیازمند ساختار ایرانی ـ اسلامی است که خود این نیز، نیاز به یک زمینه دارد و بهترین زمینه، قرآن کریم و تعالیم روح‌بخش آن است.

 محمد فرمانی فرمانده حوزه ۱۲۱ شهید مهدی باکری گفت: همه بزرگان دینی اذعان دارند که یکی از دلایل وجود انحرافات در جامعه بی‌‎توجهی به آموزه‌های قرآنی و رهنمودهای ائمه معصوم است؛ لذا هرجا که مشکلی وجود دارد با انجام آسیب‌شناسی دقیق متوجه خواهیم شد این انحرافات و مشکلات به دلیل غفلت از تعالیم عمیق و دقیق قرآن کریم بوده است.

وی ادامه داد: باید فعالیت‌های خود را به سمت‎وسویی هدایت کنیم که مفاهیم قرآن در منش و رفتار تک‎تک افراد جامعه نهادینه شود، انس گرفتن با قرآن و عترت باعث می‌شود، انسان خود به خود از آسیب‌های اجتماعی فاصله بگیرد و ارزش‌ها و اعتقادات و باورهای افراد تقویت شود.

فرمانده حوزه ۱۲۱ شهید هدف از برگزاري اين مسابقات را اشاعه فرهنگ قرآني، آموزش و انتقال تعاليم اين كتاب آسماني در بين بسیجیان و خانوادههاي محترم ايشان دانست و افزود: برگزاري اين نوع مسابقات از مصاديق آيات قرآن است كه مؤمنان را به سبقت گرفتن در امور خير و مسابقه گذاشتن در موضوعات مثبت و مواردي كه انسان را به خداوند نزديك ميكند، تشويق كرده است.

در پایان این مسابقات به نفرات برتر پایگاه تابع حوزه ۱۲۱ شهید مهدی باکری سپاه ناحیه امام حسین (ع) در هر رشته هدایایی تقدیم شد.

 

خبرنگار بسیجی: پناهیان

ارسال نظرات
پر بیننده ها