خبرهای داغ:
مسئول نهاد رهبری دانشگاه های آزاد اسلامی استان قزوین:
مسئول نهاد رهبری دانشگاه های آزاد اسلامی استان قزوین گفت: مسیر شهادت راه عزت و کرامت و شرافت است و شهید برای همیشه جاودانه است.
کد خبر: ۸۹۳۳۶۵۷
|
۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، حجت الاسلام حیدری نماینده مقام معظم رهبری در دانشگاه های آزاد اسلامی استان قزوین در جمع کارکنان و اساتید و دانشجویان در مراسم یادبود شهید حججی اظهار کرد: ادامه راه حسین(ع) و مکتب آن امام برزگوار آثار و برکاتی زیادی دارد و تفاوت فراوانی است بین این که مرگ طبیعی و یا مرگ در راه خدا باشد.
مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه های آزاد اسلامی استان قزوین با طرح این پرسش که چطور نگرش انسان به مرگ زیبا می شود تصریح کرد: اگر انسان الهی زیبایی مرگ را هنرمندانه در سایه عشق به خالقش ببیند و در سایه روحیه جهادی و الهی آن را پرورش دهد مسلماً مرگ برایش شیرین می شود.
این مسئول ادامه داد: همین روحیه جهادی و باور و یقین به نصرت الهی باعث شده است که در تمام زمینه از صدر اسلام تاکنون جبهه باطل خاصه در عصر کنونی جبهه استکبار و صهونیست ها همواره شکست بخورند و هر روز رعب و هراس در دلهایشان از سنگر اسلام بیشتر می شود.
حیدری با بیان این که که آموزه های دین ما تفسیر و نگاه متفاوت به مرگ نسبت به سایر مکاتب و ادیان دارد اضافه کرد: در دیدگاه های مکاتب غیر الهی مرگ یک پدیده شوم و ترس آور است اما دیدگاه اسلام و عمل به موازین آن ما را با چیزهایی در این خصوص آشنا می کند و آن اینکه انسان با مرگ تعالی می یابد.
وی خاطر نشان کرد: عده ای بافتنه گری و ایجاد شبه ها و با تفرقه افکنی و بحث قومیت ها و وملیت ها و با بدعت های ناروا دنبال این هستند که ما را از مکتب امام حسین (ع) و اهل بیت علیم اسلام جدا کنند.
رییس دفتر نهاد مقام معظم رهبری در بخش دیگری از سخنان خود به فلسفه وجودی و قیام امام حسین (ع) اشاره و تاکید کرد: امام حسین (ع) با قیام و شهادت خود مرز بین حق و باطل را هویدا ساخت. امام حسین (ع) با قیام خود به انسان های آزاده آموخت که مرگ در راه خدا با شرافت و¬کرامت است مرگ در راه خدا عزت آفرین و جاودانه است و به سایر جوامع بشری فهماند که شهادت فرقان و جداکننده حق و باطل است.
حیدری با تأکید بر لزوم توجه جدی به آموزه های دینی و چگونگی طی مسیر حضرت سیدالشهدا خاطر نشان کرد شهید حججی آن مرد بزرگ و حجت خدا در روی زمین پرورش یافته همین مکتب و دین است وقتی اعتقاد به آن مکتب در قالب ایمان به آن مکتب در عمل متجلی شود شما می بینیدآن شمر داعشی که شهید حججی را به مسلخ و قربانگاه می برد شما می بینید در چهره آن شهید بزرگوار آرامش و متانت و در چهره آن داعشی خبیث رعب و ترس وحشت است و همین تفاوت مرگ ها و مرزها را مشخص می کند.
وی در همین راستا افزود: شهید حججی چون در مکتب امام حسین(ع) و انقلاب اسلامی ایران پرورش یافته است با عمق جان حدیث معروف حضرت ابا عبداله را که حضرت فرمودند:" شأن من حسین این نیست که از مرگ بترسم". پذیرفته و به آن رسیده است.
حیدری در خاتمه ابراز امیدواری کرد: شهید حججی چهره واقعی صهیونست ها و جبهه استکبار و ایادیش را نشان داد و عمق کینه و بغضی را که از آنها نسبت به اسلام و شهدا دارند را بر بلا کرد اما تا اسلام و شهادت و ایثارگری هست باطل هم وجود دارد و براساس و عده ای الهی و مصداق وجود نازنین حضرت ابا عبداله (ع) باطل محو و نابود شدنی و حق جاودانه خواهد ماند.
1004/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها