نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکا در بحث برجام یک امتیاز بزرگ از ایران گرفته است، اما خوی تروریستی آنان باعث شده است تا به این مسئله رضایت ندهند تا بتوانند امتیاز های بیشتری از ملت بزرگ ایران بگیرد
کد خبر: ۸۹۳۳۶۰۷
|
۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۵
حبیب الله دهمرده نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت و گو با خبرگزاری بسیج از سیستان و بلوچستان اظهار داشت: اظهاراتی ترامپ مسئله جدیدی نیست، نزدیک به نیم قرن است که آمریکا این سخنان را با نگاه‌ها و زوایای مختلف تکرار می‌کند.
وی افزود: امروزه ایران منافع آمریکا را در کشور‌های مظلوم و جنگ زده به خطر انداخته است، دولت امریکا هر گاه به سوریه، عراق و حتی افغانستان لشکرکشی کرده؛ ایران وارد میدان نبرد شده است و منافع آن‌ها را از بین می‌برد.
نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آمریکا از رفتار ایران در کشور‌های جنگ زده عصبانی است تصریح کرد: تمام تلاش آمریکا بر این است که تا می‌توانند با این حرکت ایران مقابله کند، و هرکدام از سیاست مدار‌های آنان نقش خود را در این بازی ایفا می‌کنند.
وی گفت: در این بین آمریکا با هم دستی با کشور‌هایی همچون اسرائیل و عربستان قصد جلوگیری از نفوذ ایران در منطقه را دارد، و بدون اینکه خود هزینه‌ای را متحمل شوند، در تلاش است تا ایران را از حذف تروریست‌ها کنار بزند.
دهمرده اظهار کرد: جنگ تحمیلی بر اساس سیاست‌های آمریکا شکل گرفت، و امروز در منطقه نیز حضور داعش در کشور‌های سوریه و عراق نیز از این سیاست نشات گرفته است با این تفاوت که هر کدام از جنایات در زمان‌ها و رئیس جمهور‌های مختلف آمریکا پدید آمده است.
وی با بیان اینکه امروز ترامپ نیز نقش اول بازی‌های سیاسی آمریکا قرار گرفته اظهار داشت: مغز متفکری روسای جمهور آمریکا را اداره می‌کند؛ ضمن اینکه رژیم صهیونیستی و عربستان که با بودن ایران منافع آن‌ها در خطر است، شیطان بزرگ را حمایت می‌کنند.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ابراز داشت: سخنان شب گذشته ترامپ چند موضوع را دنبال می‌کند که یکی از این موضوعات اختلاف افکنی میان ملت ایران با مسئولین است، آمریکایی‌ها به خوبی می‌دانند که اتحاد ملت ایران باعث شکست آنان شده است و هیچ گزینه روی میزی تا زمانی که ایران متحد باشد جواب نخواهد داد.
وی افزود: آمریکا در بحث برجام یک امتیاز بزرگ از ایران گرفته است، اما خوی تروریستی آنان باعث شده است تا به این مسئله رضایت ندهند تا بتوانند امتیاز‌های بیشتری از ملت بزرگ ایران بگیرد.
دکتر دهمرده گفت: حمایت‌های اروپا از برجام نیز یک نقش آفرینی در سریال‌های سیاسی آمریکا است تا با فشار اهرم حفظ برجام از ایران بخواهند، ترامپ را کمتر عصبانی کند، در این بین مردم ایران باید بدانند که فریب این سیاست‌ها را نباید بخورند.
وی خاطرنشان کرد: کشور‌های حامی آمریکا و خود آمریکا نز در طول انقلاب اسلامی برای از بین بردن انقلاب تمام راه‌ها را از جمله تقویت منافقین، تحریک و کودتا را انجام داده است تا نفوذ کلان ایران را در منطقه از بین ببرد، اما همه‌ی این راه‌ها به بن بست ختم شده است.
نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی گفت: ملت ایران به خوبی می‌داند که رمز پیروزی در وحدت کلمه است، لذا نباید از هارت و پورت ترامپ واهمه‌ای داشته باشند، سازمان‌هایی همچون حقوق بشر تا زمانی که در خدمت مستکبرین است از نظر ما وجود خارجی ندارند.
ارسال نظرات