خبرهای داغ:
نذر یک کتاب برای زائران اربعین

مجموعه شعر عاشورایی «با ردیف آب» منتشر شد

مجموعه شعرهای عاشورایی «با ردیف آب» اثر سیدحبیب نظاری منتشر شد.
کد خبر: ۸۹۳۳۵۹۰
|
۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج،سیدحبیب نظاری، شاعر  درباره اثر تازه منتشر شده خود با عنوان «با ردیف آب» گفت: این کتاب مجموعه شعرهای عاشورایی است و در چهار فصل با عناوین «هزاران چشم تر باران»، «دوبیتی با ردیف آب»، «سرمشق‌ها» و «از این دست» سروده شده است.
وی با بیان اینکه عنوان «با ردیف آب» از یک دوبیتی گرفته شده است، افزود: این مجموعه عاشورایی حاوی ۱۰۳ دوبیتی است و در ۸۸ صفحه چاپ شده است. دوبیتی‌های این کتاب از نظر محتوایی در حال و هوای امروزی و با نگاهی جدید به مسئله محرم و عاشورا پرداخته است، یکی از این دوبیتی‌ها به این صورت است؛ «اگر چه سوارم و بی‌قرارم/محرم در محرم شرمسارم/لبان کودکان خشکیده و من/دوبیتی با ردیف آب دارم».
نظاری ادامه داد: نگاه شاعر در این دوبیتی‌ها نگاه مصیبتی و مرثیه‌ای صرف نیست، بلکه بیشتر به شکوه عاشورا و زیبایی‌های آن پرداخته و با زبانی ساده، امروزی و با بیانی صمیمی که از ویژگی‌های ذاتی دوبیتی هستند، به روایت کربلا پرداخته است.
وی در ادامه بیان کرد: طراحی جلد کتاب و صفحه‌آرایی و طرح گرافیکی آن توسط خودم و متناسب با حال و هوای شعرها انجام شده است. طراحی صفحات با سه نقطه کلمه عاشورا و با الهام از شعر یکی از دوستان شاعر انجام شده است.
نظاری گفت: این کتاب از سوی «نشر جهاد اندیشه» چاپ شده و برای توزیع آن با مشکلاتی مواجهیم، اما تصمیم دارم با همکاری ستاد اربعین این کتاب را به صورت نذری و بسته‌های فرهنگی ارائه کنم تا به زائران اربعین اهدا شود.
وی با اشاره به کتاب «از این دست» گفت: پیش از این کتاب «از این دست» را توسط حوزه هنری قم چاپ کردم که ویژگی آن کتاب این بود که در تمام دوبیتی‌های آن کلمه «دست» تکرار شده و نذر دست‌های علمدار کربلا شده و ۱۳۳ دوبیتی دارد که عدد حروف ابجد حضرت عباس(ع) است که متأسفانه تجدید چاپ نشد.
این شاعر یادآور شد: کتاب «از این دست» سال گذشته در جشنواره کتیبه از سوی نهاد کتابخانه‌ها به عنوان یکی از ۱۰ کتاب برتر شعر عاشورایی شناخته شد و پیش از آن هم مقام اول بخش کتاب جشنواره شعر طلاب(اشراق) را کسب کرده بود.

این شاعر آیینی همچنین از اثر جدیدی خبر داد و گفت: دوبیتی‌های زیادی دارم که در آنها کلمه «گنجشک» وجود دارد و به واسطه آنها به «شاعر گنجشک‌ها» شناخته شده‌ام. یک کتاب به عنوان «خدا تسبیحی از گنجشک دارد» قبلا از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چاپ شد که مجموعه‌ای از ۴۰ دوبیتی بود.

وی افزود: اکنون نیز مجموعه دیگری از این دوبیتی‌ها در حال چاپ است که عنوان آن «کمی انسانم و بسیار گنجشک» بوده و از این دوبیتی «تو می‌خواهی مرا انگار گنجشک/صدایم می‌کنی هر بار: گنجشک/ چه احساس عجیبی با تو دارم/کمی انسانم و بسیار گنجشک» گرفته شده است.
نظاری در ادامه عنوان کرد: این کتاب آماده انتشار است و به‌زودی به دست نشر سپرده می‌شود.
کتاب‌هایی چون «بگو تا صبح»، «بیست‌وپنج دقیقه پیاده‌روی»، «رنگ‌ها پشت در» و «از این دست» مجموعه عاشورایی از این شاعر به چاپ رسیده است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار