خبرهای داغ:
وزیر صنعت، معدن و تجارت روز گذشته در آیین افتتاح طرح تولید آهن اسفنجی فولاد میانه با اشاره به سخنان سخیف ترامپ، گفت: سپاه بازوی توانمند نظام و ملت ایران برای اداره کشور بوده و همچنان به آن تکیه خواهیم زد.
کد خبر: ۸۹۳۳۵۲۵
|
۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد شریعت‌مداری با تأکید به این‌که تحریم‌های ظالمانه دشمنان هیچ خللی در مسیر پیشرفت و تعالی نظام اسلامی ایران ایجاد نمی‌کند، اظهارداشت: با وجود همه تهدیدها، کارشکنی‌ها و تحریم‌های مختلف آمریکا سال 2016 میلادی بر اساس آمارهای جهانی ارایه شده؛ رشد اقتصادی دو رقمی را تجربه کردیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به این‌که رشد تولید فولاد کشور در سال جاری با وجود محدودیت ها، تحریم ها و فشارهای دشمنان روی داده است، خاطرنشان کرد: توازن سازی در عرصه فولاد کشور از اهداف و برنامه های دولت است، در تولید بخش های مختلف فولاد از جمله سنگ معدن، کنستانتره، گندله سازی، نورد ذوب باید توازن سازی صورت گیرد.

همچنان به سپاه به عنوان بازوی توانمند نظام تکیه خواهیم زد

وی ادامه داد: تلاش می کنیم مصرف سرانه فولاد در کشور ارتقا یابد، این میزان مصرف هم اکنون 200 کیلوگرم است که تلاش می شود به حدود 500 کیلوگرم برسد و در این زمینه در گام اول به دنبال افزایش 120 کیلوگرمی هستیم. در دولت یازدهم وضعیت تولید فولاد از 23 میلیون تن در سال 1392 به 31 میلیون تن در سال 1395 رسید.

 

ارسال نظرات