خبرهای داغ:
بعد از کش و قوس های فراوان در نهایت و بعد از تائید هئیت دولت دوزادهم روز سه شنبه ۱۹ مهر ماه محمد مهدی شهریاری به عنوان استاندار آذربایجان غربی معرفی و انتخاب شد.
کد خبر: ۸۹۳۳۴۹۹
|
۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، این انتخاب در حالی است که استان مرزی آذربایجان غربی با بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر مرز مشترک با سه کشور به عنوان دروازه ورودی اروپا به شرق شرق آسیا و همچنین آسیا به اروپا جز محروم ترین استانهای کشور از نظر شاخص های توسعه است.

حال با کنار رفتن سعادت و حضور محمد مهدی شهریاری به عنوان نماینده ارشد دولت در استان امام جمعه بوکان در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری بسیج نگاه ویژه به توسعه استان را از مهم ترین برنامه های تیم جدید استاندار در آذربایجان غربی دانست و عنوان کرد: همه ما از شهر ماکو گرفته تا بوکان به عنوان جنوبی ترین شهر استان از نظر شاخص های توسعه با مشکلات عدیده ای رو به رو هستیم.

ماموستا عبدالرحمن خلیفه زاده افزود: نگاه ویژه به راه های استان، ایجاد سرمایه پایدار و به دنبال آن ایجاد اشتغال باید در در دستور کار استاندار جدید بدون هیچ کم کاستی قرار گیرد زیرا تمام شهرهای استان با این مشکلات دست و پنجه نرم می کنند.

وی تصریح کرد: تقویت وحدت کاری در میان همه مسئولان نیز باید یکی دیگر از برنامه های استاندار جدید باشد زیرا وحدت کاری در نهایت در استان چند قومیتی ما بیگمان سبب ارتقاء شاخص های توسعه می شود.

ماموستا خلیفه زاده افزود: تمام شهرهای استان با مشکل راه و جاده که زیر بنای توسعه است دست و پنجه نرم می کنند و هر ساله چندصد نفر در جاده های استان جان خود را از دست می دهند که این مهم بایستی در اولیت تمام برنامه ها قرار گیرد.

امام جمعه بوکان ادامه داد: توجه ویژه به مناطق محروم، کمک به حوزه بهداشت و درمان، ایجاد کارخانجات و کمک به تاسیس بنگاه های زود بازده می تواند در توسعه این استان محروم ولی انقلابی نقش مهمی داشتند باشند.

خلیفه زاده در پایان خاطر نشان کرد: توجه ویژه به مسائل فرهنگی جامعه و کمک به نهاد های فرهنگ ساز برای ارتقاء فرهنگ جامعه و دوری از فرهنگ غربی و امریکایی بایستی در دستور کار باشد.

همچنین در همین رابطه نماینده بوکان در مجلس شورای اسلامی نیز در کانال تلگرامی خود نوشت: دکتر محمد مهدی شهریاری نماینده مردم بجنورد در مجلس هشتم بود که بعد از دوره نمایندگی، به عنوان سرکنسول جمهوری اسلامی در فرانکفورت آلمان انجام وظیفه می کند و در این فاصله توانسته بود با ظرفیت دیپلماسی خود، سرمایه گذاران زیادی را جذب کشور کند.

محمد قسیم عثمانی ادامه داده که: شهریاری قبلا عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاسیت خارجی کشور بود و به مسائل امنیتی اشراف داردو می تواند در عرصه اقتصادی و امنیتی با یک نگاه ملی و فراقومیتی، دوره جدیدیاز مدیریت استان را پایه گذاری کند.

عثمانی می گوید: امید است با حمایت عمومی استان و نهادها و سازمانهای مختلف بتوان در بهبود شاخص های توسعه استان موفق عمل نماید.

ارسال نظرات