خبرهای داغ:

یادواره سرداران و 1008 شهید سرافراز شهرستان خوی برگزار شد

در راستای تکریم و تجلیل از مقام شامخ شهدا و صبر و پایداری خانواده شهدا یادواره سرداران و 1008شهید سرافراز شهرستان خوی با حضور سردار شعبانی در مصلی امام خمینی(ره) این شهرستان برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۳۳۴۹۲
|
۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، جانشين مجتمع دانشگاهي امام حسين(ع) سپاه، با تاکيد بر زنده نگه‌داشتن ياد و خاطره شهدا در جامعه گفت: زنده نگه داشتن ياد و خاطره شهدا باعث تداوم انقلاب اسلامي شده است چرا که شهدا از بهترین های دفاع مقدس به شمار می رود.

سردار شعبانی افزود: شهدای ما ادامه دهنده راه سیدالشهداست چرا که درس رشادت و شجاعت را از ابن رسول الله گرفتند و با خلوص نیت درس دين داري، ولايت مداري را هم به ما آموختند تا ما بتوانيم با جان و دل براي دين و امام شهيدان ايستادگي کنيم.

وی گفت: شیعه به احترام سرهای بریده 40روز عزاداراست و این عشق به امامت از درس های تربیتی مادران است که از همان کودکی فرزندان خود را سرسفره ائمه بزرگ می کنند.

جانشين مجتمع دانشگاهي امام حسين(ع) سپاه ادامه داد: شهيدان دشمن شناس بودند و بهترين عاقبت بخيري شهادت در راه خدا است.

استاد دانشگاه مهمترين سيره شهدا را زندگي مجاهدانه و دفاع از اسلام عنوان کرد و گفت: اگر در فضاي جامعه روح بسيجي حاکم نشود استکبار بر جامعه مسلط خواهد شد بنابراين روحيه بسيجي داشتن در تمام ادوار جامعه بسيار مهم است.

سردار شعباني خاطرنشان كرد: شهيد محدود و محصور به يك مرز جغرافيايي و يك لباس و يك مكان خاص نيست و به قول شهيد مطهري شهيد مثل شمعي است كه خود مي‌سوزد و فنا مي‏‌شود تا به ديگران نور دهد.72 تن از شهيدان حزب‌الله و مكتب روح‌الله رفتند تا انقلاب ما جان بگيرد و بدون شك با شهادت اين ياران انقلاب چهره نفاق شناخته شد.

وی با بیان جمله ای از شهید آوینی «هرشهید کربلایی دارد که خاک آن کربلا تشنه خون اوست »خاطر نشان کرد: زمان همیشه انتظار می کشد تا پای آن شهید به آن زمین برسد همچنان که می بینیم از همین خطه سرسبز خوی شهیدان کبیری، موسوی، غروبی، حاج حسینلو و....در جنوب شهیدان درستی و زمانلو و... در غرب شهیدان نصیری و صمدی و... در شمال غرب و ... شهید شدند هر چند همرزم بودند و در تمامی مرها و مناطق خدمت کردند.

سردار شعبانی با تاکيد بر حفظ ارزش‌ها و اعتقادات ديني در جامعه تصريح کردند: وجود ارزش‌ها و باور‌هاي ديني موجب پيشگيري بسياري از آشفتگي‌ها و آسيب‌هاي اجتماعي در جامعه  خواهد شد.

وی با این عنوان که  شهدا امام زادگان عشقند که مزارشان زیارت گاه عاشقان است تصریح کرد: فرهنگ ايثار و شهادت است كه سبب قوام انقلاب اسلامي و عزت و پيشرفت كشور شده است و شهدا بهترين‏‌هاي انقلاب اسلامي ما هستند.

سردار شعبانی همچنین با بیان برخی از خیانتها و فعالیتهای ضد انقلاب منافقین  گفت: داعش آینده ما همین منافقین  هستند، یعنی گروه¬های افراطی خشن با قرائت¬‌های غلط از اسلام. داعش که نمی¬‌آید در ایران، داعش برای عراق و شام است. اگر قرار است داعشی باشد، اینها هستند و اگر قرار است کسی بمب‌گذاری کند همینها هستند.

جانشين مجتمع دانشگاهي امام حسين(ع) سپاه با بيان اينكه منافقين بعد از عزل بني‌صدر سرخورده شده بودند، بيان كرد: با روشنگري‏‌هاي مقام معظم رهبري و شهيد بهشتي منافقين كوردل تلاش كردند تا از انقلاب و ياران وفادارش انتقام سختي بگيرند.

وی گفت: از دغدغه های رهبری این است که منافقین و دشمنان به نام اسلام دست به هرکاری می زنند تا اسلام هراسی شود.

سردار شعبانی همجچنین با اشاره به آرم سپاه خاطر نشان کرد : این آرم نشان می دهد که سپاه همیشه آماده و آگاه و بصیرانه حرکت می کند.

وی در پایان  اظهار كرد: براي شهدا كه بهترين هستند بايد بهترين‏‌ها را انجام داد و برگزاري اين چنين مراسمي براي تجليل از مقام اين بهترين‏‌ها است و چه زيباست كه گفت شهيدان را شهيدان مي‏‌شناسند.

امام جمعه شهرستان خوی نیز در ابتدا ضمن خیرمقدم گویی و تسلیت ایام سوگواری ابا عبدالله الحسین(ع) گفت: مردم ملت ايران اسلامي تا پاي جان از انقلاب اسلامي دفاع خواهند کرد و اجازه کوچکترين تعرض را به دشمنان انقلاب نخواهند داد.

حجت الاسلام  شکوری تصریح کرد: برطبق آیات قرآن شهید از چنان جایگاهی برخوردار است که کسی توان ذکر و بیانش را ندارد چراکه به محض شهید شدن از گناهان مبرا خواهد شد و برایش عذاب قبر نیست و....

وی گفت:امروزه ما در قبال خون شهدا مدیونیم و باید بدانیم که تنها عکس شهید را به دیوار نزنیم  بلکه عین شهید رفتار کنیم.

گفتنی است که در این مراسم که با حضور  مسئولین، خانواده  معظم شهدا و مردم شهید پرور شهرستان خوی   برگزار شد مداح و ذاکر اهل بیت محمد منصوری در ذکر اهل بیت (ع) مرثیه سرایی کرد.                              

ارسال نظرات
آخرین اخبار