قم - یکی از مراجع تقلید شیعیان گفت:‌مسئولین ما، دولت ما، ارتش و سپاه ما، فرد فرد این ملت بزرگ و بزرگوار ما، با این انقلاب و با این نظام هستند و آن را همراهی و حفظ می‌کنند.
کد خبر: ۸۹۳۳۴۶۳
|
۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اسراء، نخستین جلسه درس تفسیر آیت الله العظمی عبدالله جوادی آملی در سال تحصیلی جدید، که به سوره مبارکه الرحمن اختصاص داشت امروز شنبه در مسجد اعظم قم برگزار شد.

وی در این جلسه با اشاره به سخنان اخیر رئیس جمهور آمریکا در خصوص «برجام» اظهار داشت: مسئولین ما، دولت ما، ارتش و سپاه ما، فرد فرد این ملت بزرگ و بزرگوار ما، با این انقلاب و با این نظام هستند و آن را همراهی و حفظ می‌کنند، چرا که نظام را متعلق به خودشان می‌دانند و حرف بیگانه را گوش نمی‌دهند.

استاد برجسته حوزه با اشاره به سابقه جنایت‌های آمریکا در طول تاریخ، ابراز داشت: این دشمنی که چنگ و دندان نشان می‌دهد این ﴿ لا تُبْقی‌ وَ لا تَذَرُ ﴾ است، اینها هفتاد میلیون را کُشتند، روی قبر هفتاد میلیون ایستادند، در همین دیدارهای قبلی با مسئولین دولت یازدهم به آنها گفتم به جناب کری بگویید اگر بالاتر از بقیه خود را احساس می‌کنید چون زیر پای شما هفتاد میلیون قبر است! کشته‌های جنگ جهانی اول و دوم را از هفتاد میلیون نفر کسی کمتر نقل نکرد، الآن هم هر روز دارند آدم می‌کشند، منتها جنگ نیابتی است، اگر در سوریه و لبنان و عراق و میانمار جنگی هست همین ها مسبب آن هستند.

وی در ادامه با اشاره به آیات کلام الله مجید بیان داشت: در همین کتاب الهی فرمود کافر بالأخره کافر است، بگیر و ببندش در قیامت به عهده ماست، اما شما اگر بخواهید با آنها زندگی کنید و زندگی‌تان عاقلانه و آرام باشد باید کاملاً و صد درصد بهوش باشید! نه برای اینکه اینها کافرند، نه برای اینکه به قرآن عمل نمی‌کنند بلکه ﴿فَقاتِلُوا أَئِمَّةَ الْکُفْرِ إِنَّهُمْ لا أَیمانَ لَهُمْ﴾، اینکه دولت محترم فرمود ما با مردم آمریکا کار نداریم بلکه ما با دولتمردان درگیریم همین است فرمود: ﴿ فَقاتِلُوا أَئِمَّةَ الْکُفْرِ﴾ نه چون کافرند، بلکه چون قطعنامه، پیوند، کنوانسیون و میثاق بین‌المللی را قبول ندارند! فرمایش قرآن در سوره مبارکه ممتحنه این است که با کفاری که کاری به شما ندارند شایسته است با عدالت رفتار کنید، این روابط بین‌المللی ماست اما در مورد ائمه کفر مثل ترامپ و امثال ترامپ فرمود با آنها مبارزه کنید چون زیر امضایشان می‌زنند!، برهان مسئله این است.

آیت الله جوادی آملی، مسئولان و مردم را به حفظ و تقویت اتحاد و انسجام توصیه کرد و گفت: اتحاد دو قسم است و اختلاف نیز دو قسم است: اتحاد اگر درباره مسائل مادی و دوستی و جناحی و امثال ذلک باشد نه پشتوانه الهی دارد نه آینده‌اش مورد اطمینان است اما اگر ان‌شاءالله این اتحاد، اتحاد دینی و الهی و مذهبی بود الی یوم القیامه می‌ماند و نظام را حفظ می‌کند، اختلاف هم این‌چنین است اگر اختلاف در اثر گله‌های دوستانه و توقعات عادی بود این اختلاف‌ها کاملاً قابل حل است با یک عذرخواهی، با یک ببخشید، با یک میانجی‌گری حل می شود اما اگر خدای ناکرده این اختلاف الهی بود، یک غدّه بدخیمی است که با سفارش و موعظه حل نمی‌شود!

وی افزود: غده اختلاف را فقط قرآن و عترت معالجه می‌کند و نه هیچ چیز دیگری، شب‌زنده‌داری و ناله و اشک بر حسین بن علی(ع) اختلاف را معالجه می‌کند، داشتن رهبر خوب (حفظه الله) یک طرف قضیه است، رهبر اگر علی بن ابیطالب(ع) هم باشد مادامی که پیروانش متحد نباشند بی‌درنگ شکست قطعی است! هیچ ترامپی، هیچ یهودی، هیچ اسرائیلی، هیچ صهیونیستی بدتر از این غرور و خودخواهی نیست «اعدا عدوّک نفسک التی بین جنبیک» لذا این نکته را همه ما باید بدانیم که چیزی که جامعه و انقلاب را حفظ کرد، اتحاد بود و چیزی که ممکن است خدای ناکرده به آن آسیب برساند اختلاف است.

ارسال نظرات