هشدار ترامپ مبنی بر اینکه ممکن است به توافق هسته‌ای ایران پایان دهد و احتمال افزایش نرخ بهره قیمت طلا را به بالاترین مبلغ در ۲ هفته و نیم اخیر رساند.
کد خبر: ۸۹۳۳۴۴۷
|
۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۱

 

 

 به گزارش خبرگزاری بسیج، با هشدار ترامپ به اینکه در نهایت ممکن است به توافق هسته‌ای ایران پایان دهد و پس از اینکه نرخ تورم ضعیف آمریکا احتمال افزایش نرخ بهره را کاهش داد، قیمت طلا روز جمعه به بالاترین رقم 2 هفته و نیم اخیر افزایش یافت.

علی‌رغم افزایش قیمت بنزین پس از وزش تندبادها در آمریکا که تولید نفت در خلیج این کشور را مختل کرد، نرخ تورم این کشور همچنان در ماه سپتامبر پایین مانده است.

طلا به افزایش نرخ بهره حساس است زیرا ارزش اوراق قرضه را بالا می‌برد و ارزش دلار را تقویت می‌کند و هزینه‌های نگهداری طلا بیشتر می‌شود.

قیمت طلا برای ششمین روز متوالی افزایش یافت و با 10.10 دلار افزایش 1303.82 دلار فروخته شد.

فلیپ استریبل، استراتژیست ارشد کالاهای اساسی در شیکاگو گفت: «به محض اینکه طلا سطح روانی کلید 1300 دلار را رد کرد، ما شاهد خریدهای شدید بودیم.»

ترامپ روز جمعه ضربه‌ای به توافق ایران زد و پایبندی ایران به توافق هسته ای را تایید نکرد و هشدار دارد که در نهایت ممکن است از آن خارج شود.

اوله هانسه، تحلیلگر ساکسو بنک گفت اتخاذ یک موضع تقابلی با ایران بر نگرانی‌ها در مورد کره شمالی و آشفتگی سیاسی در واشنگتن خواهد افزود و تقاضا برای طلا را افزایش می‌دهد.

پس از اظهارات ترامپ، ارزش دلار اندکی بالا رفت اما بعد ثابت ماند.

بیل اونیل، تحلیلگر بازار در مورد افزایش ارزش دلار گفت: «این واکنش، اندکی آنی بود... این اظهارات تاحدی قابل پیش‌بینی بود.»

ماریو دراغی، رئیس بانک مرکزی اروپا، از تعهد برای پایین نگاه داشتن نرخ بهره دفاع کرد  اما خاروکیدو کورودا، رئیس بانک مرکزی ژاپن از تصمیم برای حفظ سیاست پولی به شدت انبساطی خبر داد.

ارسال نظرات