قیمت نفت با انتشار خبر واردات بیشتر نفت از سوی چین به بالاترین سطح از ماه اکتبر رسید و بشکه ای 57.17 دلار معامله شد.
کد خبر: ۸۹۳۳۴۴۳
|
۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۹

 

به گزارش خبرگزاری بسیج، قیمت نفت با انتشار خبر واردات بالای نفت از سوی چین  و همچنین تنش‌های دیگر در خاورمیانه، به بالاترین سطح از ماه اکتبر رسید.

هر بشکه نفت برنت دریای شمال با 92 سنت افزایش 57.17 دلار فروخته شد و هر بشکه نفت خام آمریکا با 85 سنت افزایش 51.45 دلار معامله شد.

قیمت هر دو نوع نفت در هفته گذشته به بالاترین میزان از 29 سپتامبر رسید. نفت برنت طی هفته گذشته تقریبا 3 درصد و نفت خام آمریکا بیش از 4 درصد افزایش یافت.

به گفته تاجران، قیمت نفت در اوایل دیروز بیش از 2 درصد افزایش یافته بود اما پس از اینکه ترامپ به سرعت تحریم‌های جدیدی علیه ایران اعمال نکرد و مهلت 60 روزه‌ای به کنگره داد تا در مورد تحریم های دوباره ایران تصمیم بگیرند، بازار نفت از افزایش بیشتر قیمت‌ها عقب نشست.

فیل فلاین، تحلیلگر ارشد انرژی در شیکاگو گفت: «بازار متوجه شد که آمریکا امروز از توافق خارج نمی شود اما در عوض مسئولیت را به گردن بقیه می اندازد.»

آمارها نشان داد در عین حال، واردات نفت چین به رکورد 9 میلیون بشکه در روز در ماه سپتامبر رسیده است. میزان واردات در بازه زمانی ژانویه و سپتامبر، به طور متوسط به 8.5 میلیون بشکه در روز می‌رسید.

اولیور جاکوب، مدیرعامل مرکز مشورتی پتروماتریکس گفت: «ما با انتشار امارهای قوی از سوی چین بیدار شدیم. که اثر افزایشی داشتند.»

تنش‌های میان دولت عراق و منطقه کردستان که به گفته تاجران می‌تواند بر صادرات نفت از این منطقه اثر بگذارد، از زمان همه‌پرسی استقلال منطقه کردستان شدت گرفته است.

معاون رئیس منطقه خودمختار کردستان گفت مقامات کرد هزاران نیروی نظامی به منطقه نفتی کرکوک برای مواجه با تهدیدات دولت مرکزی عراق اعزام کرده‌اند.

علی‌رغم سیگنال‌های افزایشی، تحلیلگران هشدار دادند که اوپک نیازمند تمدید توافق کاهش تولید است.

ارسال نظرات