نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی از سپاه به عنوان افتخار جمهوری اسلامی ایران نام برد و گفت: گستاخی ترامپ در رابطه با تروریست خواندن سپاه را شدیدا محکوم می‌کنیم.
کد خبر: ۸۹۳۳۲۸۳
|
۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۱

بیگلری صبح امروز در مراسم تودیع و معارفه استاندار کردستان که با حضور وزیر کشور در مجتمع فجر سنندج برگزار شد، گفت: موضع‌گیری ترامپ نسبت به سپاه پاسداران که از افتخارات جمهوری اسلامی است را شدیدا محکوم می‌کنم.

وی با بیان اینکه دوست داشتیم آقای زاهدی در طول چهار سال آینده بازهم استاندار کردستان باشد، گفت: دلسوزی آقای زاهدی برای استان کردستان واقعا قابل تقدیر است.

وی خاطرنشان کرد: روزی را به یاد دارم که سلطانی فر با من تماس گرفت و گفت، امروز بحث منطقه آزاد بانه و مریوان بود استاندار کردستان به جمع گفته به کردستان برنمی‌گردم تا مصوبه دولت را نگیریم و همین طور هم شد و اگر اصرار شما نبود این اتفاق هیچ وقت نمی‌افتد.

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی خطاب به مرادنیا استاندار جدید کردستان یادآور شد: اینجا خانه خودت است و انتخاب شما به عنوان استاندار کردستان توسط هیات دولت را قدردان هستیم.

بیگلری افزود: شور و شوق و استقبال مردم استان امروز از شما برای من هم لذت‌بخش بود و امیدواریم روزی که تودیع می‌شوید شاهد کارنامه پربار و رنگین شما باشیم.

وی با اشاره به مطالبات مردم کردستان بیان کرد: امیدوارم با کمک دولتمردان به ویژه وزیر کشور پروژه‌های ناتمام استان را که از مطالبات مردم استان است، به اتمام برسانید.

وی تکمیل بزرگراه میاندوآب، جاده سنندج مریوان، تکمیل فرودگاه سقز، راه آهن میاندوآب - سقز، بازارچه باشماق مریوان، بازارچه سیف سقز، توجه به راه‌های روستایی، اتمام منطقه ویژه اقتصادی بانه، جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی، گرفتن سهم آب به کردستان را از مطالبات مردم خواند و خواستار تکمیل و انجام آن‌ها شد.

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: مهم‌ترین مشکل کردستان بیکاری است و بسیاری از خانواده‌های کردستان تحصیلکرده بیکار دارند که باید مورد توجه قرار گیرند.

بیگلری ساماندهی کولبران سروآباد، بانه و مریوان را نیز از مطالبات دیگر مردم کردستان خواند و گفت: کردستان از بسیاری از شاخص‌های کشوری عقب است و نیاز است به شاخص‌های کشوری و حتی بالاتر از شاخص‌ها برسیم.

وی افزود‌: کردستان مدال پرافتخار فرهنگی بودن را از رهبری دریافت کرده و توجه به کار فرهنگی را می‌طلبد و امیدواریم پست بعدی شما وزیری یا معاون وزیری باشد و بعد از شما استانداری کرد و اهل سنت به این سمت منصوب شود.

وی گفت: براساس رسالت و وظیفه‌ام که وکالت مردم است اعلام میکنم ۴۷ ماه است که در فضای مجازی روی جمله شما در خصوص کردستان مانور داده می‌شود و شما فرمود: ید به حجت نرسیدم که یک کردستانی استاندار شود، اما هزاران درود به شما که به این حجت رسیدید و این شهامت و شجاعت شماست.

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در استان کردستان ده‌ها نفر هستند که می‌توانند وزیر و معاون وزیر هم باشند و امیدواریم از کردستانی‌ها در سمت‌های بالا بیشتر استفاده شود.

بیگلری گفت: مساله مذهب در کردستان حل شده و بنده بعنوان نماینده مردم این استان به این حجت رسیده‌ام که مردم کردستان ایران، نظام، رهبری و تمامیت ارضی را دوست دارند و ما از همه وزرا خود را ایرانی‌تر می‌دانیم و کرد‌ها هیچگاه ایران را ترک نمی‌کنند.

وی بیان کرد: تشیع و تسنن در کردستان برادرند و ما سهم برادری را نمی‌خواهیم بلکه سهم خواهری ما را بدهید و امیدوارم سهم برادری ما که مردم کردستان ۷۳ درصد به آن رای دادند را بگیریم.
منبع فارس
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات