رییس پلیس فتای استان زنجان:

آسیب های فضای مجازی مانند آتش تمام محیط پیرامون را می سوزاند

آسیب های فضای مجازی مانند آتش تمام محیط پیرامون را می سوزاند وهمه باید وارد کارشده و چاره اندیشی کنیم.
کد خبر: ۸۹۳۳۲۴۷
|
۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رییس پلیس فتای استان زنجان در کمیته ی پیشگیری از آسیب های اجتماعی دراولین جلسه ی کمیته ی پیشگیری از آسیب های اجتماعی وسوء مصرف مواددر سالن غدیر اداره کل آموزش وپرورش استان زنجان گفت: دوره‌های آموزشی آسیب‌های فضای مجازی برای خانواده‌های زنجانی برگزار می‌شود.

محمد علی آدینه افزود: اجرای برنامه های پیشگیرانه از آسیب های اجتماعی برای آموزش وپرورش هزینه نیست و سرمایه گذاری به حساب می آید وباید بازخورد آن در جامعه منعکس گردد.

وی ضمن اشاره به رصدکامل فضای مجازی از سال 88 توسط پلیس فتا در استان اظهار داشت: درحال حاضر دشمن نیاز به اقدام فیزیکی ندارد و باراهکارهای جدید برای تخریب ذهن و رفتار مردم وارد شده است.

رییس پلیس فتای استان زنجان تصریح کرد: برای کنترل فضای مجازی هم اکنون در دو حوزه  پیشگیری و  کشف جرائم درحال فعالیت هستیم.

این مقام مسئول گفت: نباید فقط به دنبال برخورد باشیم بلکه باید با هدف  پیشگیری خطرات را شناسایی و به خانواده ها و جامعه انعکاس دهیم.

آدینه لو افزود:در این مقوله 500کلاس آموزشی داشتیم و هم اکنون نیزحاضریم در مدارس برای کارکنان، والدین و دانش آموزان کلاس های آموزشی برگزار کنیم.

وی گفت: نظارت خانواده ها بر دانش آموزان بسیار اثر گذار است چرا که تکنولوژی از فرهنگ وآگاهی ما جلو زده است و باید با بالا بردن اطلاعات والدین میزان آسیب های فضای مجازی را به حداقل رساند.

آدینه لو ابراز داشت:آسیب های فضای مجازی مانند آتش تمام محیط پیرامون را می سوزاند وهمه باید وارد کارشده و چاره اندیشی کنیم.

رییس پلیس فتای استان متذکر شد:در حال حاضردر رده سنی 16تا25سال بیشترین دستگیری را داریم واین زنگ خطری است برای ما که آموزش را در مدارس جدی بگیریم.

وی افزود:بسیج دانش آموزی ظرفیت خوبی برای راهنمایی دانش آموزان دارد  وباید تقویت گردد.

آدینه لو در پایان خاطر نشان ساخت: معاونت اجتماعی شهرداری هم باید در این کار برای فضاسازی و تبلیغات مناسب کنار آموزش وپرورش و پلیس فتا باشد.

گفتنی است، اولین جلسه ی کمیته ی پیشگیری از آسیب های اجتماعی وسوء مصرف مواد درسال تحصیلی97-96 وآیین رونمایی از کتاب های تازه تالیف پیشگیری اولیه از اعتیاد و رفتارهای پرخطر،با حضور مدیر کل آموزش وپرورش،رییس پلیس فتا ،معاون خبر صدا و سیمای استان  وسایر مدعوین در سالن غدیر اداره کل آموزش وپرورش استان برگزار شد.

 

ارسال نظرات