خبرهای داغ:
یادداشت «کاظمی» نماینده مردم ملایردر مجلس شورای اسلامی؛
در پی سخنان ضد ایرانی ترامپ رئیس جمهور آمریکا محمد کاظمی نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی یادداشتی منتشر کرد.
کد خبر: ۸۹۳۳۱۸۹
|
۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۰

در مقابل آمریكا شعار بدهیم یا وحدت پیشه كنیم؟به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، در پی سخنان ضد ایرانی ترامپ رئیس جمهور آمریکا محمد کاظمی نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی یادداشتی نوشت که در ادامه آمده است.

در این یادداشت آمده است:

در دشمنی عمیق آمریكا با جمهوری اسلامی تردیدی نبوده و نیست ولی دلایل متعددی وجود دارد كه آمریكا تنها با هیات حاكمه ایران مشكل ندارد. به تعبیری می‌توان صراحتا بیان كرد كه دولت‌های آمریكا حداقل از ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ با ایران و ایرانی خصوصاً آنجا كه مستقل باشند و شخصیت تاریخی خود را بروز دهند خصومت به خرج داده و می‌دهند و چون در ایران، انقلاب بزرگ ۵۷ به وقوع پیوست، دشمنی آمریكا كاملا نمایان و روز افزون بوده است.

جالب است، درست هنگامی كه رییس‌جمهور آمریكا رندانه مثلا از ملت ایران در مقابل حكومت حمایت لفظی می‌كند، اتباع ایرانی در سراسر جهان تحت بدترین و زشت‌ترین عنوان، یعنی تروریسم از سفر به آمریكا منع می‌شوند و این حكم مغرضانه شامل ایرانیانی كه سال‌ها خارج از كشور بوده‌اند و حتی كودكان بیمار هم می‌شود! تا زمانی كه ماهیت رفتار آمریكا با ایرانیان تغییر نكند اصل بر این است كه در همه موضوعات و مناسبات بین‌المللی آمریكا دشمن ما است و ضربه زدن به منافع ملی ما را تعقیب می‌كند.

این دشمنی لجوجانه در مواضع اخیر این كشور خصوصاً پیرامون برجام روشن‌تر شد و ثابت كرد كه راه ما باید بر اساس این خصومت تعریف شده و طرح‌ریزی شود.

ما باید انتظار داشته باشیم كه هر جا دولت آمریكا احساس كند، می‌تواند بدون پرداخت هزینه سنگین ضربه‌ای به منافع كشورمان بزند، هرگز از آن پرهیز نمی‌كند و تردیدی به خود راه نمی‌دهد. لذا باید كمربندها را محكم ببندیم و خود را آماده‌تر از پیش مهیا كنیم و در تدبیر امور از هر گونه سهل انگاری و غفلت و كوته نظری پرهیز كنیم. اما راه‌حل اساسی و قدیمی ولی موثر و نتیجه‌بخش در مقابل فشار بیرونی چیست؟

مگر جز این است كه ملت ایران هرگاه در مقابل تهدید بیرونی قرار گرفته‌اند دل‌ها را به هم نزدیك‌تر كرده، كدورت‌ها و خودمحوری‌ها را تعطیل نموده و با انسجام خود طمع بیگانگان را به سنگ زده‌اند؟ حالا اگر در مقابل بهانه‌تراشی‌های رییس‌جمهور امریكا احساس خطر كرده‌ایم مسلما راهش فقط افزودن بر شعارهای ضد آمریكایی نیست، راهش انداختن تقصیرها به گردن یكدیگر نیست، راهش فقط نشان دادن چند مصاحبه تلویزیونی كه در آن رهگذری بگوید: «ما با مشت محكم جواب‌شان را می‌دهیم» نیست. راه عقلایی و درازمدت و اساسی و آرامش‌زا آن است كه تهدید‌های داخلی، اختلاف‌ها و كشمكش‌ها و تنگ نظری‌ها و تعقیب منافع شخصی و گروهی را رها كرده، از خود چهره‌ای مصمم، قاطع، بدون تزلزل و خردورزانه نشان دهیم و مردم را هم با خویش هماهنگ‌ سازیم.

متاسفانه وحدت در دسترس گاهی با اقدامات بی‌مبنا و تنگ‌نظرانه و محدود‌كننده مخدوش می‌شود و مردم را سرخورده و نگران می‌سازد.

مردمی كه مطالبات رسمی، قانونی و نجیبانه خود را در انتخابات اخیر صریحا مطرح كرده‌اند هنگامی قوی و مستحكم در صحنه اتحاد و همدلی و مقاومت حاضر خواهند شد كه بین مسوولان و شخصیت‌ها و جناح‌ها اتحاد و برادری ببینند و دل‌شان با گذشت و بزرگواری‌ها و رفع كدور‌ت‌ها گرم شود.

وقتی مردم ببینند كه دیوار یك جناح همیشه كوتاه است، شخصیت‌های محبوب محدود می‌شوند و برخی مصالح شخصی را مصالح نظام جا می‌زنند و توان عبور كریمانه از بسیاری از مسائل را ندارند، انگیزه لازم جهت حمایت از مواضع كشور در مقابل بیگانگان كمتر می‌شود. وحدت و استحكام داخلی با شعار و دستور شكل نمی‌گیرد.

وحدت و انسجام هنگامی كه دارای بنیان‌های قوی و واقعی و عمیق باشد حتی بدون تبلیغات و شعار و فضا‌سازی هم شكل می‌گیرد و اتفاقا تاثیر عمیق خود را بر مناسبات داخلی و خارجی بر جا خواهد گذاشت.

ما برای رسیدن به چنین وحدت و انسجامی با موانع عمیق و دور از ذهن روبه‌رو نیستیم. فشارهای روزمره و مداوم بر یك جناح سیاسی و رهبرانش كه از قضا رای و تمایل مردم را از آن خود كرده‌اند مسلما برای وحدت سیاسی در كشور آسیب‌‌زا است. فردایی كه دشمنان ما آهنگ اتحاد داخلی را مشاهده كنند رویای تاثیر فشارهای‌شان را بر باد رفته می‌بینند.

نگاه به درون از طریق نتیجه بخش شدن تلاش‌های دولت در جهت نزدیك كردن دل‌ها و رفع محدودیت‌های بی‌مبنا و احقاق حقوق شهروندی برای همه كسانی كه قانون اساسی را قبول دارند گام بلندی برای ظهور وحدتی مثال‌زدنی خواهد بود و قطعا چون باطل السحر طمع بیگانگان عمل خواهد كرد.

برجام تاكنون دست دشمنان برای تجمیع فشارها علیه ایران را بسته است و برای همین هم دولت ترامپ برای خروج از آن بهانه تراشی می‌كند.

ما می‌توانیم در برابر هر شرایطی كه پیش می‌آید آسیب ناپذیر باشیم به شرط آنكه لوازم اتحاد و برادری و عقلانیت و تحمل را فراهم آوریم.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات