عباس رمدانی در گفت‌وگویی اظهار کرد: نهمین دوره آزمون مشاوران فناوری اطلاعات سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور برای نخستین بار به صورت الکترونیکی، روز جمعه 21 مهر به‌صورت همزمان با سراسرکشور در مازندران برگزار شده است.
کد خبر: ۸۹۳۳۱۸۸
|
۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، عباس رمدانی در گفت‌وگویی اظهار کرد: نهمین دوره آزمون مشاوران فناوری اطلاعات سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور روز جمعه 21 مهر به‌صورت همزمان با سراسرکشور به‌صورت الکترونیکی در مازندران برگزار شده است.

وی بیان کرد: این آزمون برای نخستین‌بار به‌صورت الکترونیکی در سطح کشور برگزار شد که در استان مازندران با حضور تمامی داوطلبان در مجتمع فنی مهندسی دیباگران ساری برگزار شده است.

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان مازندران تصریح کرد: این آزمون شامل چهار رشته مرتبط با حوزه ICT شامل نرم‌افزار، شبکه و اینترنت، مشاوره مدیریت و آموزش و سخت‌افزار و مشاوره زیرساخت بوده و هر دواطلب باید به سؤوالات حداکثر دو رشته تخصصی همراه با سؤوالات عمومی پاسخ گوید که پذیرفته شدگان در این آزمون به‌عنوان مشاور رتبه سه فناوری اطلاعات رسته‌بندی می‌شوند.

رمدانی یادآور شد: دانش‌آموختگان رشته‌های مهندسی رایانه، برق، ریاضی و رشته‌های مرتبط که حداقل دو سال از زمان فارغ‌التحصیلی آنان گذشته باشد و دانش‌آموختگان رشته‌های غیرمرتبط با حداقل پنج سال سابقه کار می‌توانند به عضویت حقیقی درآیند.

وی خاطرنشان کرد: براساس مفاد بند ج ماده 32 آئین‌نامه اجرائی مواد 2و17 قانون حمایت از حقوق پدیدآورندگان نرم‌افزارهای رایانه‌ای و تشکیل نظام صنفی رایانه‌ای  برای فعالیت‌های مشاوره‌ای و نظارت، «شاخه مشاوران» تشکیل می‌شود.

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای مازندران در پایان گفت: مشاوران از میان اعضای حقیقی انتخاب می‌شوند و طبق تبصره ذیل همین بند شرائط احراز رتبه مشاوره و روش انتخاب و سقف فعالیت آنان به موجب دستورالعملی که براساس قوانین و مقررات موجود به تصویب شورای عالی انفورماتیک رسیده است تعیین و به سازمان ابلاغ شده و لذا احراز صلاحیت این دسته از اعضا‌ از طریق آزمون احراز صلاحیت مشاوره و نظارت به انجام می‌رسد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها