معاون فرهنگی وآموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران:

مجموعه شناخت،هیجان و رفتار سه عرصه ورود به دین است

مجموعه شناخت،هیجان و رفتار سه عرصه ورود دین است که اگر این موارد مدیریت شده همدیگر را تکمیل کنند، محصول شیرینی به نام مومن و شهید و نماگزار را تولید می نماید.
کد خبر: ۸۹۳۳۱۴۳
|
۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، معاون فرهنگی و آموزشی بنیادشهید و امور ایثارگران در آیین اختتامیه نخستین جشنواره فرهنگی و هنری نمازگفت: شهید محصول یک پیوستار و ترکیب است و مجموعه‌ای از ابعاد زیستی، روانی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، شناختی، هیجانی و رفتاری، شهید را تولید می‌کند  و هر نمازی که ما می‌خوانیم متاثر از نماز امام حسین (ع) در روز عاشورا و تلاش برای حفظ این سنت در بین مسلمانان است.

محمد حسن کاویانی راد افزود: مجموعه شناخت،هیجان و رفتار سه عرصه ورود دین است که اگر این موارد مدیریت شده همدیگر را تکمیل کنند، محصول شیرینی به نام مومن و شهید و نماگزار را تولید می نماید.

وی با اشاره به اینکه شهید ماهیت مرکبی است که مولفه های مختلفی دارد، اظهار داشت: اگر امروز شهید محسن  حججی را نظام معرفتی تولید می کند، نشان از این است که این شهید مجموعه ای است که عناصر مختلفی در او دست به دست هم داده و به تولید محصول رسیده است.

کاویانی راد حاصل دو عبادت نماز و زکات را افرادی همانند شهدا دانست و تصریح کرد: چنین  عبادت‌هایی انسان‌ساز است.

معاون فرهنگی وآموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار داشت:  تمام توصیه شهدا به اقامه نماز نه به عنوان یک منسک دینی بلکه به عنوان یک عمل تربیتی است و در بسیاری از وصیت‌نامه شهدا، به طور مستقیم به اقامه نماز تاکید شده است

وی با اشاره به آمار اعلام  شده از سوی وزارت بهداشت مبنی بر افزایش اضطراب و افسردگی در جامعه تصریح کرد: همین وزارتخانه از گسترش رفتارهای پرخاشگرانه و خشونت در بین مردم اطلاع می‌دهد.

کاویانی راد توصیه همه شهدا را اقامه نماز دانست و گفت: ۴۵ درصد وصیت نامه شهدا به نماز خواندن تاکید دارد.

حجت الاسلام کاویانی با اشاره به اینکه در روایات آمده که نماز آتش گناه را در اطراف نمازگزار  فروکش می‌کند، عنوان کرد: همین عبادت می‌تواند موجب آرامش در جامعه و فروکش کردن خشم در بین مردم شود.

ارسال نظرات