جلسه ی هماهنگی اربعین دانشجویی با حضور مرتضی هاشمی مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان البرز، دکتر میرزا ریاست دانشگاه آزاد اسلامی و جمعی از نمایندگان روسای دانشگاه های استان در سالن جلسات دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج تشکیل شد.
کد خبر: ۸۹۳۳۱۳۶
|
۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، مرتضی هاشمی مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان البرز، ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدا...الحسین(ع) گفت: امروز خیلی خوشحالم، از این بابت که شروع مسئولیت من با خدمت برای دانشجویان عزیز برای حضور در مراسم معنوی اربعین حسینی می باشد. انشاءا... بتوانیم خدمتگزار جامعه دانشجویان عزیز باشیم.

جلسه هماهنگی اربعین دانشجویی با حضور روسای دانشگاه های استان البرز برگزار شد

هاشمی افزود: ناحیه بسیج دانشجویی با تمام پتانسیل خود در خدمت دانشجویان و فرهیختگان علم و دانش هست و دربحث ستاد اربعین نیز  تمام تلاش ها صورت گرفته تا این سفر پرشکوه که با حضور میلیون ها نفر زائر در کشور عراق صورت  می گیرد در کمال امنیت و آرامش برای دانشجویان البرزی انجام پذیرد.

در این جلسه دکتر میرزا رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کرج گفت:ضمن تسلیت ایام سوگواری سالار شهیدان و آرزوی قبولی عزاداری های شما عزیزان و سرمشق قرار دادن اهل بیت عصمت و طهارت در امور زندگی، در خصوص فرصت اندک باقی مانده در محیا نمودن شرایط سفر معنوی اربعین که بسیج دانشجویی سکان دار می باشد و با تمایل زیاد دانشجویان همراه است باید بگویم که متاسفانه آئین نامه ای در خصوص سفر اربعین دردانشگاه نداریم و امروز در خدمت شما هستیم که پیشنهادات شما عزیزان را در خصوص تسهیل در امر این سفر برای دانشجویان را بشنویم.

پس از آن حمید دهقان گزارشی در خصوص اربعین پارسال ارائه داد و اقدامات انجام گرفته تا کنون سفر اربعین 96 را برای مسئولین دانشگاه تشریح کرد.

دهقان گفت: در اربعین سال گذشته ثبت نام دانشجویان به صورت دستی و مراجعه حضوری فرد در محل  ثبت نام بود اما امسال به خاطر تسهیل در روند  ثبت نام و راحتی دانشجویان در این امر، کاملا به صورت سیستمی و توسط سامانه جامع ملی اربعین دانشجویان انجام می گیرد.

دهقان افزود: در سال گذشته برای هر زائر دانشجو می بایست با مراجعه به دفتر خانه نسبت به تعهد محضری اقدام شود که هم هزینه بر و زمان بر بود، اما امسال شرایط خیلی تسهیل شده  و مجوز خروج از کشور دانشجویان بدون  بروکراسی اداری و کاملا رایگان صورت می پذیرد.

در ادامه حمید دهقان در خصوص اسکان در نجف و کربلا گفت: مسائل اسکان کاملا حل شده است و تنها مشکل حاضر بحث مالی اربعین است که انشاءا...  با کمک دانشگاه های استان این مشکل نیز برطرف گردد.

دهقان در ادامه بیان کرد: سفر اربعین کاملا متفاوت از سفرهای راهیان نور است و به دلایل خاص این سفر هزینه بیشتری نسبت به راهیان نور دارد.

دهقان حرکت کاروان زیارتی اربعین را 8 آبان اعلام کرد و گفت: در نجف هتلی به منظور اسکان زائران هماهنگ شده است که عزیزان دانشجو به مدت 2 شب در آن اقامت دارند و  پس از آن حرکت به سمت کربلای معلی و 4 روز اسکان را نیز در آنجا داریم.

دهقان افزود: حدودا 100 کیلومتر از نجف تا کربلا پیاده روی داریم که حدودا 3 روز به طول می انجامد.

ارسال نظرات