خبرهای داغ:
معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان عنوان کرد

راهیان نور احیاءکننده فرهنگ شهادت و گفتمان انقلاب اسلامی

معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان گفت: برگزاری اردوهای راهیان نور احیاء کننده فرهنگ شهادت و گفتمان انقلاب اسلامی است.
کد خبر: ۸۹۳۳۱۰۲
|
۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۳

راهیان نور احیاءکننده فرهنگ شهادت و گفتمان انقلاب اسلامیسرهنگ مصطفی رستمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان با اشاره به اعزام کاروان راهیان نور دانش‌آموزی به مناطق عملیاتی  اظهار داشت: برگزاری اردوهای راهیان نور احیاء کننده فرهنگ شهادت و گفتمان انقلاب اسلامی است.

وی بیان کرد: راهیان نور موجب ایجاد و تقویت روحیه انقلابی می‌شود که برای استمرار نظام امری ضروری است.

معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با اشاره به ضرورت برگزاری اردوهای راهیان نور عنوان کرد: با توجه به شرایط امروزی جامعه و جنگ نرمی که دشمن علیه جمهوری اسلامی تحمیل کرده تا نسل جوان را از نسل گذشته انقلاب جدا و آنها را درگیر معضلات اجتماعی کند، ضرورت برگزاری اردوهای راهیان نور بیش از پیش احساس می‌شود.

وی برگزرای اردوهای راهیان نور را عاملی مؤثر در مقابله با جنگ نرم و ترفندهای دشمن دانست و اضافه کرد: در این خصوص ضروری است که جوانان را با سیره و منش شهدا که بهترین جوانان ما بودند و قربانی راه اسلام، قرآن و مکتب انقلاب شدند آشنا کنیم تا آنها نیز در مسیر شهدا قدم برداند.

رستمی زنده نگهداشتن یاد و خاطر شهدا را بهترین بستر برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دانست و بیان کرد: باید یاد و خاطر شهدا همواره در جامعه زنده بماند و جوانان را با فرهنگ ایثارگری آشنا شوند  تا برای تداوم آینده راه انقلاب و شهدا بیمه شوند.

وی تصریح کرد: در راستای رسیدن به این هدف،سپاه پاسدران با همکاری اداره آموزش و پرورش به این همفکری رسیدند که دانش‌آموزان نوجوان و جوان را با  اعزام به مناطق عملیات  با سیره و روش شهدا آشنا کنند تا ایثار و منش شهدا به نسل جوان انتقال و آنها را در برابر آسیب‌ها و هجمه‌های دشمن بیمه کند.

*آغاز اعزام راهیان نور دانش‌آموزان پسر از یکم آبان ماه

معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه راه و مکتب شهدا و ائمه معصومین(ع) تنها راه مقابله با جنگ نرم دشمن است، تاکید کرد: مهم‎ترین و تاثیرگذارترین  کار فرهنگی در جامعه امروز در این خصوص اردوهای راهیان نور است.

وی با اشاره به آغاز اعزام  دانش‌آموزان به مناطق عملیاتی ابراز داشت: امسال اردوهای راهیان نور دانش‌آموزی طی چهار مرحله از تاریخ 20 مهرماه آغاز شده است.

رستمی به اعزام هشت مرحله‌ای دانش‌آموزان دختر به اردوهای راهیان نور در سال تحصیلی جدید اشاره و عنوان کرد: این اردوها به مناطق عملیاتی غرب به تعداد 4 هزار نفر برگزار می‌شود.

معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالحسین(ع) با بیان اینکه اردوهای راهیان نور دانش‌آموزی پسر نیز طی 6 مرحله انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: این اردوها از یکم آبان ماه به مناطق عملیاتی جنوب در قالب 9 دستگاه اتوبوس و به تعداد 3 هزار نفر تا  قبل از  فرا رسیدن اربعین  حسینی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به کیفیت بخشی در برگزاری اردوهای راهیان نور یادآور شد: اجرای برنامه های فرهنگی، روایتگری، توزیع بسته های فرهنگی، بازدید از امامزادگان و ... از برنامه های تدارک دیده شده در اردوها است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات