بوشهرـ امام جمعه موقت بوشهر گفت: اهانت و تهدید رئیس جمهور آمریکا به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از تهدیدات مضحک است و به ضرر آنها تمام می‌شود.
کد خبر: ۸۹۳۳۰۳۴
|
۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ حجت‌الاسلام حسین دشتی در خطبه‌های نماز جمعه بوشهر با بررسی عدالت از دیدگاه امام علی(ع) با تکیه بر نهج‌البلاغه اظهار داشت: عدالت اجتماعی یکی از رسالت های مهم حکومت اسلامی است که امام علی(ع) در نهج‌البلاغه خطاب به مالک اشتر بر روی آن تاکیدات فراوانی کرده است.

خطیب نماز جمعه بوشهر با بیان اینکه وجود ظلم در جامعه و نبود عدالت اجتماعی نشانه بی‌خدایی آن جامعه و حکومت است تاکید کرد: یکی از شاخصه‌های عدالت اجتماعی توجه به محرومان اجتماع است که این مهم بر عهده دولت مردان و قشرهای مختلف مردم جامعه است.

امام جمعه موقت بوشهر با بیان اینکه دولت متولی سرمایه‌گذاری و مشارکت در آن نیست افزود: توزیع بیت‌المال و تخصیص اعتبار به سطوح مختلف جامعه به صورت عدالت از رسالت‌های مهم حکومت اسلامی است که در این عرصه باید توجه ویژه به قشر مستضعف و محروم جامعه شود.

دشتی رشد اقتصادی و تولید امکانات پیشرفته با وجود قشر محروم و مستضعف در جامعه هم‌خوانی ندارد خاطرنشان کرد: هر چند رشد اقتصادی در جامعه باید مورد توجه باشد ولی رسیدگی به محرومان و مستضعفان باید در اولویت برنامه‌ها قرار داشته باشد و مسئولان در دیدار با این قشر و بررسی مشکلات آنان باید سرلوحه کار خود قرار دهند.

خطیب نماز جمعه بوشهر با تاکید بر توجه به کاهش فاصله طبقاتی جامعه در حکومت اسلامی تصریح کرد: رسیدگی به مشکلات فقرا و محرومان و کاهش فاصله طبقاتی باید در اولویت برنامه مسئولان در حکومت اسلامی قرار بگیرد.

وی با تاکید براینکه ترقی زندگی محرومان اساس رشد اقتصادی در جامعه اسلامی به حساب می‌آید، تصریح کرد: در جامعه اسلامی معیار رشد اقتصادی بهبود وضعیت معیشت محرومان و کاهش نرخ بیکاری است.

امام جمعه موقت بوشهر با گرامیداشت هفته نیروی انتظامی نقش این نیروی خدوم و پرتلاش در ایجاد امنیت بسیار مهم و با اهمیت دانست و تصریح کرد: نعمت امنیت زمانی درک می‌شود که در یک شرایط ناامنی قرار بگیریم.

دشتی با اشاره به اینکه هم اکنون امنیت در ابعاد اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی در کشور وجود دارد تاکید کرد: نیروی انتظامی در تامین امنیت به خوبی نقش خود را ایفاد کرده است که از خدمات ارزنده آنان قدردانی می‌شود.

خطیب نماز جمعه بوشهر با تبریک روز عقیدتی سیاسی به تهدیدات اخیر آمریکا علیه سپاه پاسداران اشاره کرد و با بیان اینکه تهدید سپاه از جانب استکبار جهانی مضحک است افزود: سخنان و اقدام‌های اخیر آمریکا علیه سپاه پاسداران و تهدید این نیروی مردمی از سخنان عجیب و مضحک محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه کسی تهدیدات آمریکا علیه سپاه جدی نمی‌گیرد تاکید کرد: اهانت و تهدید رئیس جمهور آمریکا به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از تهدیدات مضحک است و به ضرر آنها تمام می‌شود.

امام جمعه موقت بوشهر با اشاره به اینکه هدف تشکیل سپاه پاسداران مقابله با بحران‌ها و شرایط خاص در ادوار مختلف است خاطر نشان کرد: هدف از تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مقابله با تحریم‌ها و حضور در مقابل بحران‌ها و شرایط سخت بوده است.

دشتی از توانمندی ارتش قهرمان ایران اسلامی خبر داد و با تاکید ب راینکه دشمن از ارتش جمهوری اسلامی می‌هراسد تصریح کرد: امروز ارتش، نیروی انتظامی و نظامی امنیت اجتماعی کشور را تامین می‌کند.

خطیب جمعه بوشهر با اشاره به اینکه ایران اسلامی برای مقابله مستقیم با آمریکا روز شماری می‌کندگفت: امروز نظام کفرجهانی با ایجاد جنگ‌های نیابتی از جمله هشت سال دفاع مقدس و ایجاد گروهک‌های تکفیری و داعش به مقابله با انقلاب اسلامی پرداخته که سپاه در کنار سایر نیروهای مسلح به خوبی در مقابل آنها ایستادگی کرده و ایران اسلامی همچنان برای مقابله مستقیم با آمریکا روز شماری می‌کند.

وی با اشاره به اینکه با توافق نامه برجام مشکلات اقتصادی جامعه برطرف نمی‌شود خاطرنشان کرد: برجام توافق نامه‌ای نیست که از آن برای ایران اسلامی سودی به دست آید و بیشتر مسئولان نیز براین اعتقاد بودند که با برجام مشکلات اقتصادی جامعه برطرف نمی‌شود.

دشتی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی که مستکبران عالم کاری نمی‌کنند که برای ایران سود داشته باشد تصریح کرد: توافق‌نامه برجام تنها مسئله دفع ضرر بود و ایران می‌خواست ضرر استکبار جهانی را با این توافق نامه محدود کند.

امام جمعه موقت بوشهر با تاکید بر این نکته که اگر آمریکا بخواهد برجام را زیرپا بگذارد به طور یقین خود آنها بیشتر ضرر می‌کنند افزود: تهدید برهم زدن توافق نامه برجام هیچ ترسی بر ایران اسلامی وارد نمی‌کند و با این تهدیدها چیزی به سختی‌های ایران اسلامی اضافه نمی‌شود.

وی با اشاره به ایستادگی و مقاومت ایران اسلامی در مقابل سختی‌ها و مشکلات تصریح کرد: ایران اسلامی در شرایط سخت تحریم‌ها و تهدیدات بود که هدایت اقتصادی را انجام داد و تاکنون روی پای خود ایستاده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات