خبرهای داغ:
رئیس انجمن هنر‌های نمایشی قم گفت: قم باید به پایگاه نمایش‌های دینی تبدیل شود و امیدواریم با کمک‌های مالی و اقتصادی نمایندگان مجلس شورای اسلامی و همچنین شهردار و استاندار قم این امر مهم محقق شود.
کد خبر: ۸۹۳۲۶۶۳
|
۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج در قم، اصغر نوبخت در نشست خبری نمایش عاشورایی خورشید کاروان که پیش از ظهر امروز در سالن جلسات اداره ارشاد اسلامی قم برگزار شد، بیان کرد: یکی از مشکلات قم در سال‌های گذشته در عرصه‌‌های هنری به ویژه اجرای نمایش‌، عدم وجود سالن‌‌های نمایش و امکانات مناسب بود که موجب مهاجرت‌ هنرمندان توانمند به شهرهای دیگر کشور می‌شد.

وی با بیان این‌که مهاجرت هنرمندان قمی به شهرهای دیگر، تئاتر استان را با خطر مواجه می‌کند، افزود: در استان قم بیش از ۵۰۰ هنرمند وجود دارد و به دلیل کبمود امکانات و مشکلات بودجه‌ای و اقتصادی،‌ حمایتی از این هنرمندان انجام نمی‌شود.

رئیس انجمن هنر‌های نمایشی قم اظهار کرد: قم باید به پایگاه نمایش‌های دینی تبدیل شود و امیدواریم با کمک‌های مالی و اقتصادی نمایندگان مجلس شورای اسلامی و همچنین شهردار و استاندار قم این امر مهم محقق شود.

وی در ادامه ضمن تقدیر از حمایت‌های مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم گفت: با وجود حمایت‌هایی که انجام می‌شود اما همچنان مشکلات وجود دارد و امیدواریم با کمک مسئولان تمام مشکلات برطرف شود.

نوبخت اظهار کرد: همه مسؤولان باید برای ارتقای سطح کیفی نمایش‌های دینی در استان قم تلاش کنند تا با ایجاد رقابت، هنرمندان در این عرصه وارد شوند.

وی در ادامه با اشاره به انتخاب جواد طاهری به عنوان کارگردان نمایش کاروان خورشید اظهار کرد:‌ به وضوح می‌توان گفت که کار بزرگ دینی و فرهنگی، یک شخصیت بزرگ و باتجربه می‌خواهد که این حرکت و جریان را مدیریت کند و انتخاب جواد طاهری به دلیل تجربیات و توانمندی ایشان بود.

رئیس انجمن هنر‌های نمایشی قم با بیان این‌که نمایش خورشید کاروان نخستین نمایشی است که در تالار مرکزی شهر برگزار می‌شود تصریح کرد: امیدواریم اجرای نمایش خورشید کاروان در تالار مرکزی شهر سرآغازی برای اجرای نمایش‌های دیگر باشد و اجرای نمایش‌های فاخر دینی در استان قم تداوم داشته باشد.

ارسال نظرات