به منظور حمایت از دانش آموزان نیازمند، جشن ملی مهر عاطفه ها در اردکان برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۳۲۵۴۶
|
۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۰۵:۵۵
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردکان، همزمان با سراسر کشور ودر آغازین روز‌های سال تحصیلی جدید و در راستای ترویج و اشاعه فرهنگ انفاق و احسان در جامعه اسلامی و جذب کمک‌های مردمی برای رسیدگی به امور محرومین و دانش آموزان نیازمند، جشن ملی مهر عاطفه‌ها با شعار مهر در انتظار همدلی در شهرستان اردکان برگزار شد.
حجت الاسلام والمسلمین حاج سید اسماعیل شاکر در این مراسم ضمن آرزوی قبولی عزاداری‌ها در ایام ماه محرم، از مسئولین برگزار کننده این برنامه تقدیر و تشکر کرد.
وی با بیان روایتی از پیامبر اسلام به خلقت انسان از خاک اشاره کرد و گفت: تقوا، ملاک فضیلت و برتری است و ارزش انسان به مال و جایگاه در دنیا نیست و انسان همیشه باید عزت نفس خود را حفظ کند و کسی را هم تحقیر نکند.
امام جمعه اردکان افزود: ما از نظر دینی و اعتقادی وظیفه داریم به نیازمندان کمک کنیم و تلاش کنیم که از کودکی این صفت را در خود تقویت کنیم، زیرا خداوند انسان سخاوتمند را دوست می‌دارد حتی اگر کافر باشد. کسی که سخاوت داشته باشد بسیاری از مکارم اخلاق را نیز به دست خواهد آورد.
وی با اشاره به آثار بخل گفت: بخل مانند آهن ربایی است که بدی‌ها را به خود جذب می‌کند و اولین ضربه بخل داشتن و انفاق نکردن به خود انسان وارد می‌شود و ما باید تلاش کنیم که این صفت بخل را از خود دور کنیم.
در ادامه این مراسم، فرماندار اردکان نیز ضمن آرزوی موفقیت برای دانش آموزان از آن‌ها خواست که با تلاش و جدیت درس بخوانند و از لحظه لحظه عمر خود استفاده کنند تا بتوانند در آبادانی و پیشرفت کشور سهیم باشند.
هادی مقیمی بر کمک و یاری به دانش آموزان نیازمند تأکید کرد و گفت: این وظیفه اخلاقی، دینی و اسلامی ماست که به همنوعان خود کمک کنیم.
محمد اشرفیان مدیر آموزش و پرورش اردکان هم در ابتدای این برنامه گفت: جشن عاطفه‌ها نه تنها کمک به دانش آموزان بی بضاعت است بلکه دارای جنبه مهمتری است و دارای اثرات تربیتی بسیاری در دانش آموزان خواهد بود و به ما درس چگونه زیستن و انفاق کردن را می‌دهد.
به گفته یدالله مروتی مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) اردکان در سال گذشته مبلغ ۷۰۰ میلیون ریال بصورت نقدی و کالا در جشن عاطفه‌ها برای کمک به دانش آموزان نیازمند شهرستان جمع آوری شده بود و امسال نیز این جشن در ۷۶ مدرسه در سطح شهرستان اردکان برگزار می‌شود.
گفتنی است مراسم جشن ملی مهر عاطفه‌ها با حضور جمعی از مسئولین در محل دبیرستان دخترانه خلیج فارس اردکان برگزار شد.
ارسال نظرات