در چند روز گذشته صحبت‌هایی در خصوص اجبار به کار رایگان برخی نیروهای خدماتی در شیفت دوم مدارس، مطرح شده است اما آیا آموزش و پرورش رویه جبران کمبود نیروهای خدماتی را تغییر داده است؟
کد خبر: ۸۹۳۲۳۳۳
|
۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۱

به گزارش سرویس بسیج فرهنگیان خبرگزاری بسیج، با شروع سال تحصیلی جدید، موضوع کمبود نیروی انسانی آموزش و پرورش مورد توجه قرار گرفته و در پاره‌ای از موارد برخی از همین کمبودها، مشکلاتی را به وجود آورده است.

بیشتر مدارس تهران و حتی کشور از چند سال پیش تاکنون به صورت تک شیفت صبح اداره می‌شوند و فقط حدود 10 درصد مدارس در شیفت دوم یا عصر پذیرای دانش‌آموزان هستند.

در چند روز گذشته ظاهرا برخی کمبودهای نیروی انسانی آموزش و پرورش در بخش خدماتی نیز خود را نشان داده است، به شکلی که از برخی نیروهای خدماتی خواسته شده تا در شیفت دوم مدارس حضور داشته باشند.

یکی از نیروهای خدماتی آموزش و پرورش تهران در همین خصوص به خبرنگار فارس گفت: چند روزی است که از اداره آموزش و پرورش منطقه تماس می‌گیرند و اصرار دارند که در شیفت عصر مدرسه دیگری هم مشغول به کار شوم.

وی افزود: یکی از موضوعاتی که باعث تعجبم شد این است که از من می‌خواهند به صورت رایگان در شیفت دوم فعالیت کنم که این اصلا کار درستی نیست.

این نیروی خدماتی گفت: به میزان ساعات کاری موظفم در نوبت صبح مدرسه مشغول کار هستم و اینکه قرار باشد به صورت رایگان در شیفت دوم مدرسه دیگری آن هم به اجبار کار کنم اصلا صحیح نیست.

به گزارش فارس، آموزش و پرورش در گذشته برای پوشش مدارسی که نیروی خدماتی نداشتند، از افرادی که در شیفت دیگر مدارس حضور داشتند استفاده می‌کرد که این موضوع در گذشته با پرداخت اضافه کار قابل رفع بود، و مدارس با پرداخت اضافه کار به میزان ساعت حضور آن افراد این مشکل را برطرف می‌کرد.

مطابق قانون، افراد شاغل در آموزش و پرورش باید مطابق احکام کارگزینی و متناسب با ساعاتی که در حکم وجود دارد، در محل کار خود حاضر شوند، حال اینکه نیروهای خدماتی به چه دلیل باید خارج از حکم کارگزینی برای دیگر مدارس هم فعالیت کنند؟

به نظر می‌رسد که اگر آموزش و پرورش با کمبود نیروی خدماتی رو به رو است، باید از طُرق دیگر اعم از «استخدام نیروهای جدید»، «جذب نیروهای آزاد با پرداخت هزینه» و یا «استفاده از همین نیروهای کنونی با رضایت کامل و پرداخت حق و حقوق» آنها اقدام کند که البته در سال‌های گذشته این چنین بوده و امیدواریم پس از این هم به همین شیوه باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات