رئیس کمیته تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: 13 هزار و 250 میلیارد تومان تخلف بانک سرمایه نهایی شد و تخلفات صندوق ذخیره فرهنگیان در حدود 1500 میلیارد تومان است که مجموعاً حدود 15 هزار میلیارد تومان می‌شود.
کد خبر: ۸۹۳۲۳۳۰
|
۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۴
 

به گزارش سرویس بسیج فرهنگیان خبرگزاری بسیج، جبار کوچکی‌نژاد ​رئیس کمیته تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به پایان یافتن قرائت گزارش تخلفات صندوق ذخیره فرهنگیان و بانک سرمایه در این کمیسیون اظهار داشت: این گزارش در حدود 4000 صفحه تنظیم و ارائه شد و خلاصه‌ای از آن به زودی در صحن مجلس قرائت می‌شود.

وی افزود: مسئولانی از بانک سرمایه، صندوق ذخیره فرهنگیان و آموزش و پرورش در این جلسات حضور داشتند و تمام این گزارش‌ها و ظلمی که بر فرهنگیان وارد شده است را تأیید کردند.

کوچکی‌نژاد اضافه کرد: هرچند 9 ماه زمان برای تکمیل و ارائه این گزارش کوتاه بود اما احتمال تمدید زمان تفحص منتفی است زیرا مجلس تحقیق و تفحص از سازمان هدف‌سازی یارانه‌ها را در برنامه دارد اما اینجا دیگر نوبت دستگاه قضایی است که رسیدگی جدی به این تخلفات در صندوق ذخیره و بانک سرمایه را در دستور کار خود قرار دهد.

رئیس کمیته تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان ادامه داد: 13 هزار و 250 میلیارد تومان تخلف بانک سرمایه نهایی شد و تخلفات صندوق ذخیره فرهنگیان و شرکت‌های اقماری آن در حدود 1500 میلیارد تومان است که مجموعاً حدود 15 هزار میلیارد تومان می‌شود.

وی با بیان اینکه تخلفات صندوق ذخیره فرهنگیان و بانک سرمایه از هم جدا نیست، گفت: یک خط انحرافی تبلیغ می‌شود و بر جدا بودن این 2 از هم اصرار دارند در حالی که آنها باهم یک کاسه هستند و این مسئله را ما در گزارش‌ها به مسئولان ثابت کرده‌ایم.

کوچکی‌نژاد با بیان اینکه به دنبال اصلاح ساختار صندوق ذخیره فرهنگیان هستیم خاطر نشان کرد: ما در کمیسیون آموزش مجلس از آقای محمد علی نجفی وزیر اسبق آموزش و پرورش برای پاسخگویی به ایرادات و تخلفات او، در حیاط خلوت کردن صندوق ذخیره فرهنگیان دعوت کردیم اما وی این دعوت را نپذیرفت.

رئیس کمیته تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان با بیان اینکه حضور نیافتن در کمیسیون بعد از دعوت مجلس به منزله پذیرفتن تخلف تلقی می‌شود، خاطر نشان کرد: ما از ایشان دوباره دعوت خواهیم کرد و دیوان محاسبات باید علیه کسانی که ساختار صندوق ذخیره را این‌گونه کرده‌اند که مقدمه سوءاستفاده‌ها فراهم شود، اعلام جرم کند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات