مدیرکل اجتماعی استانداری خراسان رضوی:

کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌های خراسان رضوی گسترش یابد

مدیرکل اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌های خراسان رضوی گسترش یابد.
کد خبر: ۸۹۳۲۳۱۳
|
۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، سیدکمال‌الدین حسینی  در ویژه برنامه طریق جاوید در محل اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی اظهار داشت: جهاد دانشگاهی یکی از نهاد‌های جدی و موفق کشور بوده و این مجموعه کار‌های بسیار ارزنده‌ای انجام داده است.

وی افزود: نحوه پیام رسانی بر تاثیر پیام‌ها بسیار با اهمیت است و امروزه با وجود آنکه منابع متعددی در انتقال پیام‌ها وجود دارد، اما مقام معظم رهبری موضوع کرسی‌های آزاداندیشی را مطرح می‌کنند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان رضوی با اشاره به استدلال‌های یک جانبه و دوجانبه، خاطرنشان کرد: امروزه با فرو ریختن مرز‌های فرهنگی کشور‌ها استدلال یک جانبه دیگر جایگاهی ندارد و باید اصول علمی نحوه پیام‌رسانی را بلد باشیم تا بتوانیم در جامعه تاثیرگذار باشیم. شیوه‌های ارائه پیام می‌تواند در پیام‌های ما نقشی موثر و اثرگذار داشته باشد و باید باور قلبی نسبت به این موضوع در مسیر افزایش جامعه‌پذیری داشته باشیم.

علی‌اکبر شمسیان رئیس جهاد دانشگاهی خراسان رضوی نیز اظهار داشت: باید در بیان مسائل صراحت داشت و انقلاب اسلامی می‌تواند به آرمان‌های بزرگ خود برسد، اما جوانان باید در مسیر پیشرفت مطالبه‌گری خود را از مسئولان داشته باشند.

وی افزود: امام خمینی (ره) نگاه ویژه‌ای به جوانان داشتند و در نامه‌ای به فرزندشان این نکته را بیان می‌کنند که یکی از بزرگترین مکر‌های شیطان این است که انسان را وعده عمر طولانی می‌دهد.

رئیس جهاد دانشگاهی خراسان رضوی با بیان اینکه امام خمینی (ره) نگاه ویژه‌ای به خدمت به زائران و مجاوران امام رضا (ع) داشتند، خاطرنشان کرد: بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی معتقد هستند که اهمیت خدمت به زائران کمتر از زیارت نبوده و نیست و دانشجویان میزبان در این همایش باید میزبانی شایسته‌ای از مهمانان امام رضا (ع) داشته باشند.

حجت‌الاسلام کاظم لطفیان مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، اظهار داشت: عظمت و جامعیت شخصیت امام راحل (ره) بسیار زیاد بوده که قابل حد و اندازه نیست و شخصیت امام خمینی (ره) در آئینه دیگران این است که ایشان از ماوراء جهت می‌گیرند. کسینجر روزنامه‌نگار و نظریه‌پرداز آمریکایی معتقد است که امام خمینی (ره) با اراده خویش تکنولوژی را به چالش کشیدند و در دشمنی با ما هم اخلاص داشتند و این شخصیت بزرگ در زندگی خود با کسی به جز خدا معامله نکرده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه اگر به ۴ اصل دین‌داری، دانایی، دلیری و شجاعت و رسیدگی به درد مردم توجه شود مشکلات شخصی و جامعه‌ای ما برطرف می‌شود، خاطرنشان کرد: حضرت ابراهیم (ع) از خالق یکتا و بی‌همتا تحکیم عقاید، تعلیم احکام شریعت و تزکیه‌نفس را خواستار شد و در رهبری یک جامعه دینی باید اول تحکیم عقاید جامعه، دوم استحکام گزاره‌های اخلاقی و سوم گسترش آموزه‌های دینی باشد و این امر بسیار مهم مورد تاکید و توجه ویژه مقام معظم رهبری واقع شده است.

لطفیان با بیان اینکه اسلام ناب محمدی (ص) بر فضائل تاکید ندارد بلکه روی مکارم بسیار تاکید دارد، تصریح کرد: مکارم اخلاقی آن دسته از خوبی‌هایی است که توقع، انتظار و پاسخی در برابر آن نیست و کسی نه توقع پاداش و نه توقع سپاس دارد و این همان قله اخلاقی‌ای است که کمتر در یک جامعه اسلامی نهادینه شده است.

وی تاکید کرد: وقتی مفهوم اخلاق را در اندیشه نبوت، امامت و ولایت می‌گوییم باید آن را جامعیت داده و در مسیر ارتباط با خالق، خلق و نفس گسترش دهیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار