خبرهای داغ:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم مطرح کرد

اعزام اصحاب رسانه قم به عراق در ایام اربعین

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: به دنبال اعزام تعدادی از اصحاب رسانه استان به عراق برای تهیه خبر و تصویر از مراسم زیارت اربعین هستیم.
کد خبر: ۸۹۳۲۳۰۴
|
۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، سید موسی حسینی کاشانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در قم با اشاره به برگزاری پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب دین در استان قم اظهار کرد: به دنبال برگزاری این نمایشگاه در آذرماه در مصلی شهر قم هستیم.

وی با بیان اینکه  استان قم در زمینه صدور مجوز نشر کتاب دومین استان پس از تهران است ادامه داد: امسال 3 هزار و 687 مجوز کتاب در استان قم دادیم که 460 کتاب در بخش کودک و نوجوان و 729 کتاب در زمینه دین بود. امسال رشد 30 درصدی در ارائه مجوز کتاب را در استان قم نسبت به سال گذشته شاهد بودیم و پیش بینی می‌کنیم که تا پایان امسال به 9 هزار کتاب در استان مجوز داده شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم افزود: سعی کردیم که میانگین زمان درخواست مجوز کتاب تا صدور این مجوز بیش از 20 روز طول نکشد و استان قم نخستین استان به لحاظ آماری در زمینه مجوز نشر کتاب‌های دینی است.

حسینی کاشانی با اشاره به میزان خرید کتاب در استان قم اظهار کرد: 207 عنوان کتاب را به مبلغ 194 میلیون تومان از ناشران استان خریداری کردیم، همچنین میزان خرید وزارت ارشاد از ناشران قمی حدود یک میلیارد تومان بود و این کتاب‌ها از طریق وزارت خانه به مراکز مختلف اهدا خواهد شد.

وی ادامه داد: 580 کانون فرهنگی و هنری در مساجد استان قم داریم، تعداد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در کشور 23 هزار کانون است و پنج درصد از این کانون‌ها در استان قم فعال هستند. امسال 15 کانون فرهنگی و هنری به کانون‌های مساجد استان اضافه شد، همچنین در سال 96، 800 میلیون تومان اعتبار به این کانون‌ها اختصاص دادیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در پایان خاطرنشان کرد: استان قم فعالیت‌های خوبی در زمینه مراسم اربعین دنبال می کند و امسال مصلی شهر قم پذیرای زائرین داخلی و خارجی در ایام اربعین است و به دنبال اعزام تعدادی از اصحاب رسانه استان به عراق برای تهیه خبر و تصویر از مراسم زیارت اربعین هستیم. 

ارسال نظرات