خبرهای داغ:
مشاور امور بانوان کارآفرین و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران:

بخشی نگری، مهم ترین مانع برای تحقق شعار امسال است

مشاور امور بانوان کارآفرین برنقش بانوان کار آفرین در حل مسئله اشتغال کشور تاکید کرد و گفت: برای حمایت بیشتر از بانوان کارآفرین،باید به جای بخشی نگری که مهم ترین مانع برای تحقق شعارامسال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال را قرار داد.
کد خبر: ۸۹۳۲۲۱۸
|
۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۵
به گزارش سرویس بسیج جامعه زنان کشور خبرگزاری بسیج، مشاور امور بانوان کارآفرین و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران برنقش بانوان صنعتگر، فعال اقتصادی و کار آفرین در حل مسئله اشتغال کشور تاکید کرد.

 پریچره سلطانی، در جلسه شورای توسعه و تعاون بانوان کار آفرین آذربایجان شرقی با بیان اینکه ، زنان نیمی از جامعه هستند و فقری که گریبان گیر خانواده ها است بیشترین آسیب را به مادران می زند کفت: برای حمایت بیشتر از بانوان صنعتگر و کارآفرین، باید به جای بخشی نگری که مهم ترین مانع برای تحقق شعار امسال  اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال را قرار داد و  همچنین وحدت و همکاری بین سازمان ها و ادارات  مختلف باید بیش از پیش  باشد.

وی همچنین  با بیان اینکه، تا سال 1400 برنامه ریزی شده است ، 30 درصد مدیران از بانوان  انتخاب شوندافزود : باید تلاش کردتا  میزان مشارکت زنان در حوزه اقتصاد افزایش و به 30 درصد برسد.

مشاور امور بانوان کارآفرین و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران با اشاره به اینکه شهرک های صنعتی به علت ارائه زمین با قیمت کم، معافیت های مالیاتی و تامین  زیرساخت هایی مثل آب و برق محیط های مناسبی برای تولید هستند از زنان خواست: با استفاده از این امکانات، فعالیت های اقتصادی خود را پررنگ تر و مشارکتشان را در تولید افزایش دهند.

سلطانی با اعلام  اینکه، 25 میلیارد دلار از سایت بهین یاب برای رفع  مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی تسهیلات در نظر گرفته شده است گفت: بانوان با استفاده از این تسهیلات می توانند بخشی از مشکلات واحدهای خود را رفع کنند.

وی  همچنین گفت: تا سال آینده، 136 هزار شغل باید در در 31 استان کشور ایجاد شود ودراین راستا ، شرکت شهرک های صنعتی برای تحقق این هدف باید عزمی جدی داشته باشند.

مدیر کل امور بانوان استانداری آذربایجان شرقی نیز ، نرخ بیکاری زنان آذربایجان شرقی را ،  19.4 درصد دانست وگفت: نرخ مشارکت استانی زنان در سال 94، 91.1 درصد بوده است و 321 تعاونی بانوان  در آذربایجان شرقی فعال است.

پروین اشراقی، افزود: پنجمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی و نخستین جشنواره زنان کارآفرین استان در آبان   درتبریز  برگزار می شود که انتظار می رود زنان به صورت گروهی در این رویداد حضور داشته باشند.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گفت: در استان 54 شهرک و ناحیه صنعتی وجود دارد و اغلب شهرستان های استان زمین  برای فعالیت  واحدها واگذار می شود.

نیزومند افزود: در شهرک های صنعتی استان ، 2200 واحد فعال هستند که 7 درصد این واحدها، توسط بانوان اداره می شوند.

وی همچنین افزود: مطالعات مربوط به ایجاد نخستین خوشه صنعتی مختص بانوان در استان آغاز شده است و به زودی این خوشه در استان ایجاد  خواهدشد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار