علی اکبری با اشاره به نزدیکی ایام استکبار ستیزی با راهپیمایی بزرگ اربعین گفت: دانشگاه ها با همکاری بسیج دانشجویی علاوه بر اجرای برنامه هایی متمرکز و مشترک در دانشگاه ها باید در موکب های دانشگاهی فعایت های ضد استکباری تدوین و اجرا کنند و از این ایام مهم غافل نشوند.
کد خبر: ۸۹۳۲۰۴۰
|
۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، رئیس دانشگاه ایلام و رئیس ستاد اربعین دانشگاهیان استان در جلسه ستاد اربعین دانشگاهیان استانی ضمن تقدیر از تعامل روسای دانشگاه های و سازمان بسیج دانشجویی استان در راستای ماموریت های محوله گفت: برنامه سوگواره ملی اربعین که در دانشگاه ایلام برگزار شد نمودی از کیفیت بسیار ارزشمند فعالیت های ستاد دانشگاهیان در اربعین سال 95 بود و قطعا این فعالیت ها در سال 96 باید ارتقاء یابد.

علی اکبری با تاکید بر اینکه خدمات ستاد اربعین دانشگاهیان یک وحدت در عین کثرت است، تصریح کرد: کار ستاد دانشگاهیان در خدمت رسانی به زوار اباعبدالله الحسین(ع)در عین هماهنگی می تواند هر دانشگاه فعالیت های خاص و متنوعی ذیل فعالیت های ستادی و با هماهنگی با دبیرخانه انجام دهد.

رئیس ستاد اربعین دانشگاهیان استان افزود:در خصوص ایام اربعین یکی از برنامه های دانشگاه ایلام برپایی شب شعر اربعین است و قطعا دانشگاه های دیگر برنامه های متنوع دیگری در ابن ایام مبارک خواهند داشت.
علی اکبری با اشاره به اینکه هر دانشگاه باید زمینه فعالیت های مورد نظر خود را اعلام کند، افزود: بسیج دانشجویی و سپاه استان در راستای اختصاص مکان های مناسب جهت استقرار موکب های دانشگاهی هماهنگی های لازم را انجام دهند.
وی با تاکید براینکه ستاد دانشگاهیان باید برنامه های در خور و مطلوب به زائران ارائه دهند افزود: ما می خواهیم اسکان جامعه دانشگاهی بدرستی سازماندهی شود و از خدمات تخصصی بهره مند شوند.

رئیس دانشگاه ایلام با بیان اینکه یکی از انتظارات ما حضور حداکثری جامعه دانشگاهی بخصوص اساتید و کارکنان دانشگاهی است که همگی در این راهپیمایی عظیم حضور داشته باشند.دانشگاهیان در کنار بسیج همگانی و مردمی استان برای شرکت در این همایش بزرگ معنوی آماده خدمت به زائران حسینی است.
وی با اشاره به اینکه در سال گذشته سه دانشگاه استان درراستای خدمات اربعین در شورای انقلاب فرهنگی تقدیر شدند، افزود: ستاد دانشگاهیان استان با تدوین و اجرابی برنامه های متنوع و در خور زائران حسیینی می خواهد ایلام را به عنوان پایتخت زوار سیدالشهدا(ع) به همگان بشناساند.
علی اکبری با تقدیر از موکب متفاوت دانشگاه علوم پزشکی  در ایام اربعین سال گذشته اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی ایلام در حوزه فعالیت های تخصصی خود به صورت متفاوت حاضر شد و این واقعا شایسته تقدیر است.امسال نیز به صورت متمرکز فعلیت های تخصصی در حوزه بهداشت مواد غذایی و درمان به دانشجویان زائر ارائه دهد.
رئیس ستاد اربعین دانشگاهیان استان  گفت: برپایی موکب ویژه خواهران، تهیه و توزیع اپکیلیشن فرهنگی، برگزاری نمازهای جماعت در محل های اسکان، برپایی موکب های تغذیه، اسکان و بهداشت و سلامت، پیگیری اعطای وام به دانشجویان زائر، معرفی دانشجویان مشمول به نظام وظیفه با همکاری بسیج دانشجویی و نهاد رهبری در دانشگاه ها و غیره از فعالیت های ستاد دانشگاهیان است.
وی افزود: با توجه به اینکه زائران از مسیر ایوان وارد ایلام می شوند همکاری و هماهنگی هر چه بیشتر دانشگاه های پیام نور، علمی کاربردی و آزاد ایوان در این مهم ضروری است و از این دانشگاه ها انتظار ویژه ای داریم.
علی اکبری با بیان اینکه مجموعه ستاد اربعین دانشگاهیان استان با طراحی آرام واحدی فعالیت های هماهنگی در کنار هم انجام دهند، گفت: جمع بندی و تدوین گزارش فعالیت های ستاد با هماهنگی دبیرخانه در سازمان بسیج دانشجویی خواهد بود.
وی افزود: با همکاری و تعامل تمامی اعضای ستاد به امید خدا کار خدمت رسانی به زائران حسینی را پیش می بریم.
رئیس ستاد اربعین دانشگاهیان استان با اشاره به نزدیکی ایام استکبار ستیزی با راهپیمایی بزرگ اربعین گفت: دانشگاه ها با همکاری بسیج دانشجویی علاوه بر اجرای برنامه هایی متمرکز  و مشترک در  دانشگاه ها باید در موکب های دانشگاهی فعایت های ضد استکباری تدوین و اجرا کنند و از این ایام مهم غافل نشوند.

 

ارسال نظرات