سیدتقی میرسلطانی یکی از شهروندان تفرشی است که با دریافت 100 میلیون ریال تسهیلات اقتصادمقاومتی از بسیج سازندگی با عشق و علاقه به همراه همسرش به کار پخت نان قندی سنتی تفرش روی آورده است و چهار سالی می‌شود با عرق جبین اقتصاد خانواده را می‌چرخاند.
کد خبر: ۸۹۳۱۹۷۹
|
۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۳

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ این روزها بیشتر مردم از سر تفنن و تنوع به نان‌هایی روی آورده‌اند که مدت زیادی از ورودشان به فرهنگ ایران و ایرانی نمی‌گذرد.

نان‌های حجیمی که مصرف‌شان باعث شده تا این روزها بیش از گذشته جای خالی نان‌های سنتی را احساس کنیم و برای خرید این نوع از نان حاضر به پرداخت هزینه‌ای بیشتر از آنچه که برای نان‌های حجیم می‌پردازیم، شویم.

در این دوره که تمایل به مصرف نان سنتی دوباره به جایگاه خود بازگشته میتوان با تولید صحیح نان ملی ایران که نانی سالم و فراهم شده از آرد کامل سبوس دار است دوباره در سر سفره های خود نان سالم سنتی را استفاده کنیم.

پخت نان‌ سنتی ضمن اینکه می‌تواند باعث کسب درآمد شود فرصت‌های شغلی بسیاری را برای افراد می‌تواند در این بازار بلبشو بیکاری فراهم کند.

سیدتقی میرسلطانی یکی از شهروندان تفرشی است که با دریافت 100 میلیون ریال تسهیلات اقتصادمقاومتی از بسیج سازندگی با عشق و علاقه به همراه همسرش به کار پخت نان قندی سنتی تفرش روی آورده است و چهار سالی می‌شود با عرق جبین اقتصاد خانواده را می‌چرخاند. 

 

میرسلطانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ با بیان اینکه 4 سال است که مشغول به کار پخت نان قندی سنتی در قسمتی از خانه خود شده است، گفت: 4 سالی می‌شود که برای رهایی از مشکلات مالی و ایجاد منبع درآمد برای گذران زندگی مشغول به کار پخت نان قندی سنتی تفرش شده‌ام.

وی افزود: پیش از این نیز کار پخت لواش دوار را انجام می‌دادم که به خاطر برخی مشکلات ناچار کار را رها کردم و برای گذران زندگی چاره‌ای کردم و ان اینکه در محل پارکینگ منزل مشغول به کار پخت نان قندی سنتی شوم.

این کارآفرین تفرشی تصریح کرد: با سرمایه‌ اولیه کمتر از 8 میلیون تومان کار ساخت تنور و خرید مواد اولیه را آغاز کردم و همسر نیز هم پای من مشغول فعالیت شد.

میرسلطانی با اشاره به اینکه همسرش کار پخت نان قندی را تا پیش از این تجربه نکرده بود، گفت: برای اینکه کار را پیش ببرم ناچار کار پخت را یاد گرفت و کمک حال من شد و خدا را شکر الان باتوجه به استقبال مردم از نان قندی سنتی تفرش هر روز هفته از صبح زود تا ساعت 2 بعدازظهر کار می‌کنیم و کنار تنور با یکدیگر برای رقم زدن آینده‌ای بهتر تلاش داریم.

وی افزود: نانوایی ما کاملا سنتی است سوخت آن هیزم است و مواد افزودنی به هیچ وجه به این نوع از نان اضافه نمی‌کنیم و یکی از دلایلی که باعث شده که مشتریان خاص خود را داشته باشیم همین است.

 
 
 
این کارآفرین تفرشی تصریح کرد: در روزهای دوشنبه و سه شنبه نسبت به روزهای دیگر تعداد مشتریان و سفارشات کمتر است و تا ساعت 12 بیشتر پخت نداریم.

میرسلطانی در ادامه با بیان اینکه مجوز بهداشت برای کار را ندارد، گفت: به خاطر اینکه سوخت تنور هیزم است محیط کاملا دودزده است و اگر بهداشت به مکان مراجعه داشته باشد در صدور مجوز بهداشتی همکاری لازم را نخواهد داشت. خوشبختانه مسئولان شهرستان نیز جزو مشتریان خاص ما هستند و همین باعث شده تا خیلی به نداشتن بحث مجوز بهداشت گیر ندهند.

وی افزود: سالانه نزدیک به دو تُن گندم با توجه به نرخ بازار خریداری می‌کنم که خود مبلغ قابل توجهی را شامل می‌شود و خدا را شکر که از پخت نان قندی سنتی تفرش روزانه 70 تا 80 هزار تومان درآمد دارم و می‌توانم چرخ زندگی را بچرخانم. 

 

 این کارآفرین تفرشی با بیان اینکه میانگین روزانه یک‌هزار قرص نان پخت دارد، گفت: هر چه که در توان داریم و پخت کنیم مشتریان خرید می‌کنند و خوشبختانه هرگز روی دست‌مان نمی‌ماند. روزهای چهارشنبه و پنجشنبه که افراد بسیاری به شهرستان وارد می‌شوند بیشترین فروش را داریم.

میرسلطانی با تاکید بر اینکه حمایت چندانی از این حرفه نمی‌شود، گفت: درآمد زیادی از رانندگی آژانش نصیبم نمی‌شود و تنها مزیتی که برایم دارد همین بحث بیمه است که بالاخره پشتوانه‌ای برایم محسوب می‌شود. اگر جوانان تفرشی استقبال کنند و بیایند و کار را یاد بگیرند به طور قطع بحث بیمه هم در همین بخش تامین می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات