در راستای ترویج فرهنگ زینب کبری(س) و زنده نگه داشتن قیام کربلا بازسازی خطبه حضرت زینب(س) به همت بسیج جامعه زنان در شهرستان خوی برگزار می شود.
کد خبر: ۸۹۳۱۹۵۳
|
۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، مسئول بسیج جامعه زنان سپاه خوی در جلسه هماهنگی برگزاری مراسم خطبه خوانی حضرت زینب(س)  با کارگردان و تنی از اعضای گروه تعزیه منتظران بقیه الله وزینبیون این شهرستان گفت: حضرت زینب(س) با صلابت، شجاعت علی وار و درایت خود، پس از حادثه عاشورا، زینت خاندان عصمت و طهارت را حفظ کرد و نگذاشت عاشورا و کربلا در همانجا بماند.

خواهر پاسدار لیداسیرانی افزود: حضرت زینب(س) با خطبه های گیرا و رسایش نشان داد که قیام حسینی قیام الهی است و چنگ زدن به دامان اهل بیت(ع) در حقیقت رهایی از گناه و دربند شیطان است.

وی حضرت زینب(س) به همه ما چه زن و چه مرد نشان داد که دفاع از ولایت بر همه کارها اولویت دارد و باید همانند پروانه دور شمع وجود ولایت گشت و تنهایش نگذاشت.

سیرانی همچنین ضمن تقدیر و تشکر از کارگردان تئاتر شهرستان خوی و گوه تعزیه منتظران بقیه الله که متشکل از بسیجیان پایگاه شهید جبلی و منتظران قائم(عج)سپاه خوی هستند خاطر نشان کرد: قدم برداشتن در راه اهل بیت و نشان دادن ایثار و فداکاری این بزرگواران و ترویج فرهنگ ائمه لیاقت می خواهد و از خدا می خواهیم که ما لیاقت این کار را داشته باشیم.

وی در پایان اظهار داشت :بازسازی خطبه حضرت زینب(س) توسط دفتر بسیج جامعه زنان سپاه خوی و با همکاری حوزه کوثر،پایگاه خواهران منتظران قائم عج و شهید جبلی گروه تعزیه منتظران بقیه الله زینبیون کانون بسیج هنرمندان و هیئت امنای مسجد امام حسین(ع)تخته پل این شهرستان  همزمان با دوم صفر برگزار خواهد شد.

ارسال نظرات