سير توليدي شهرستان طارم با توجه به كيفيت بالايي كه دارد همه ساله علاوه بر تامين نياز شهرستان و استان، به ساير نقاط كشور ارسال می شود.
کد خبر: ۸۹۳۱۸۲۴
|
۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طارم گفت: عمليات كاشت محصول سير در شهرستان طارم از اوایل مهر ماه آغاز شده و تا اواخر آبان ماه ادامه خواهد داشت.

مجتبی اسکندری با بیان اینکه پيش بيني مي شود در سال زراعي 97 -96، حدود 2 هزار و 100 هکتار از اراضي زراعي شهرستان طارم به كشت سير اختصاص يابد، تصریح کرد: سیر از جمله محصولات اصلي و مهم شهرستان طارم بوده و تعداد یک هزار و 200 نفر از بهره برداران شهرستان به كشت و كار این محصول اشتغال دارند.

وی اوايل ارديبهشت ماه تا اواخر خرداد ماه را زمان عرضه سیر طارم به بازار اعلام کرد و افزود: سير توليدي شهرستان طارم با توجه به كيفيت بالايي كه دارد همه ساله علاوه بر تامين نياز شهرستان و استان، به ساير نقاط كشور ارسال شده و همچنين به كشورهاي روسيه، آذربايجان و همچنين كشور هاي حوزه خليج فارس صادر مي شود.

اسکندری نبود انبار فني، كارگاه هاي فرآوري صنعتي و بسته بندي را از جمله مشكلات سيركاران شهرستان طارم عنوان کرد و بیان داشت: از جمله اقدامات مديريت جهاد كشاورزي شهرستان در زمینه كشت سير می‌توان به برگزاري برنامه هاي آموزشي، تامين نهاده ها، بازديد هاي كارشناسي و ارائه توصيه هاي فني و تنظيم بازار از طريق اطلاع رساني و پيگيري ساماندهي صادركنندگان محلي در قالب تشكيل شركت هاي بازرگاني محصولات كشاورزي اشاره کرد.

وی در پایان ارقام مورد کشت سیر در شهرستان طارم را سير محلی، سير صورتی، سير قرمز، سيرسفيد و رقم آذر شهر برشمرد.

 

ارسال نظرات