خبرهای داغ:
مدیر حوزه های علمیه قزوین گفت: حرکت اسرای کربلا حرکتی تبلیغی برای ترویج پیام شهدای کربلا و سید الشهدا می باشد.
کد خبر: ۸۹۳۱۸۱۸
|
۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۳

حجت الاسلام علی عباسی مدیر حوزه های علمیه قزوین در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین پیرامون اغار حرکت اسرای کربلا به شام و پیام این حرکت اظهار کرد: حرکت اسرای کربلا حرکتی تبلیغی برای ترویج پیام شهدای کربلا و سید الشهدا می باشد.
وی ادامه داد: یکی از فلسفه های به همراه آوردن خانواده همین است، سید الشهدا نشان می دهند که این افراد به هیچ کس، حتی زن و کودک خردسال رحم نمی کنند، امام حسین می خواستند که پس از شهادتشان اسرا که به شام و کوفه می روند سخنرانی کنند و پیام آزادی خواهی، ایثار و شهادت امام و یارانشان را به بشریت، نه تنها در آن زمان بلکه در تمامی اعصار برسانند.
این مسئول اذعان کرد: در کتب تاریخی که نگاه می کنیم می بینیم که خیلی از حوادث واقعه عاشورا را، امام سچاد، حضرت زینب(س)، ام کلثوم(س)، فاطمه صغری و امام باقر(ع) نقل کرده اند و آنها به مانند خبرنگاری که در بتن حادثه باشد عمل کرده اند.
عباسی تصریح کرد: وقتی واقعه کربلا زنده است و مداحان، سخنوران و تعزیه خوانان جزیئات آن را بیان درک می کنیم که این مسئله به این علت است که حضرت زینب و اسرای گرانقدر واقعه عاشورا توانسته اند تمام جزئیات را به نسل های دیگر منتقل کنند.
مدیر حوزه های علمیه قزوین گفت: شاید اگر این اسارت اتفاق نمی افتاد پیام عاشورا آنطور که امروز برای ما روشن است و این خیل عظیم ارادت رخ نمی داد.
وی تبیین کرد: تا زمانی که مردان مبارز در زمین کربلا حضور داشتند همچون کوهی مستحکم برای زنان بودند ولی پس از شهادت آنها پناه آل الله تمام شد، این عزیزان را منزل به منزل از این شهر به شهر دیگری می بردند و همه آنها را می دیدند دردی بود و از مصائب دیگر علاوه بر آنچه از سرگذرانده بودند آن بود که به جای آنکه مردم به آنها تسلیت بگویند، به آنان زخم زبان می زدند.
عباسی توضیح داد: علت آنکه ابن زیاد دستور داده بود اسرا را از کنار قتلگاه گذر دهند و یا سر شهدا را به نیزه زده همراه با کاروان اسرا حرکت دهند آن بود که احساس پیروزی می کرد و می خواست که این پیروزی را به همه نشان دهد.
مدیر حوزه های علمیه قزوین در پایان خاطر نشان کرد: ابن زیاد فکر می کرد خاندان پیامبر را ذلیل کرده است ، با این حال جمله تاریخی زینب کبری که فرمودند در کربلا جز زیبایی ندیدم همه نقشه های ظلم زمان را نقشه بر آب کرد و در نهایت هم همه ما می دانیم که مختار همه این اشقیا را با درد و عذابی هر چه سخت تر به درک واصل کرد.
1006/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها