خبرهای داغ:
خطه گلین گیلانغرب همجوار دشت زيبا وشاليزارهاي پهناور ديره واقع شده که به مانند نگینی سبز بر پیشانی این منطقه می درخشد.
کد خبر: ۸۹۳۱۸۰۲
|
۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۹

به گزارشخبرگزاری بسیج از گیلانغرب، هرگاه سخن از دیدنیهای  شهر گیلانغرب به میان می آید نا خود اگاه نظر و ذهن ها به سمت منطقه بکر گلین و دره های سرسبز و رودخانه همیشه خروشان ان میرود .

گلین ؛منطقه ای وسيع متشكل از چندين روستای كوچك و بزرگ شامل سرباغ ،انجاورو، نجار، بان بر آفتاب،چمن ، شاهمرادی باجمعيتی در حدود 3000 نفر در بين راه گيلانغرب و سرپل ذهاب و همجوار دشت زيبا با شاليزارهای پهناور ديره واقع شده است.

این منطقه  گردشگاهی است بكر و فرح انگيز كه دره ای پوشيده از درختـان گـوناگون با اناری معروف و رودی هميشه خروشان كيلومرها زيبايی و لطافت را به گردشگران هديه می كند.

 حوزه گلین به شکل دره اي عميق و طويل ، با حدود 20کيلومترطول و عمق 400متر است داراي رودخانه اي زيبا دارد که در ميان درختان سرسبز پنهان شده است  ، اين منطقه از قسمتهای تاريخی و قديمي نيز به شمار می آيد. طبق روايات و انتشارات تاريخي زندگی در اين بخش قدمتی برابر با آثار تاريخی و اساطيری بيژن و منيژه در شهرستان سرپل ذهاب دارد.

 براساس روايات تاريخي در زمان حکومت بيژن در اين منطقه ، مردم اطراف دره از هجوم جانوران درنده به حاکم شکايت می برند. گرگين براي پاکسازی اين دره اعزام شده که موفق می شود امنيت منطقه را تامين کند و از آن زمان زندگیدر اين منطقه جريان يافته است .

 اگرچه اين منطقه زيبا و تاريخی به سبب ناآشنايی مهجور مانده است ؛ اما زيبايی هايش چشم هر بيننده ای را به حيرت وامی دارد و شرايط استثنايیدارد.

ارسال نظرات