خبرهای داغ:
مسئول آموزش بعثه دفتر مقام معظم رهبری خبر داد:
مسئول آموزش بعثه دفتر مقام معظم رهبری گفت: پیش بینی می شود بیش از ۲.۵میلیون ایرانی در مراسم اربعین حسینی حضور پیدا کنند که به همین منظور تأکید می شود توقف زائران در اربعین کمتر باشد.
کد خبر: ۸۹۳۱۷۹۱
|
۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، حجت الاسلام حمید احمدی مسئول آموزش بعثه دفتر مقام معظم رهبری در جلسه ستاد ساماندهی اربعین حسینی که ظهر امروز در استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد:اساس ستاد اربعین کار فرهنگی است و بخش خاصی را به عنوان هماهنگی های بیشتر در این حوزه برعهده داریم.
وی افزود:تمام کارهای مرتبط با مراسم اربعین در عراق باید با هماهنگی جمهوری اسلامی ایران انجام شود و با توجه به شرایط خاصی که در این کشور وجود دارد، مرجعیت دینی باید محور حرکت باشد.
مسئول آموزش بعثه دفتر مقام معظم رهبری اضافه کرد: شعار محوری و رویکرد اصلی در ساماندهی این برنامه ها تحکیم حاکمیت دولت عراق است و باید این مهم را بپذیریم که عراق یک کشور مستقل است و ما باید تابع مقررات آن کشور باشیم.
احمدی با بیان اینکه سفر غیرقانونی به عراق در ایام اربعین حسینی تبعات زیادی دارد، ادامه داد:تمام مراجع تقلید تأکید کردند سفر غیرقانونی به عراق در ایام اربعین اشکال دارد و دولت عراق هم با جدیت پیگیر است که با مسافران غیرقانونی برخورد کند.
وی با تأکید بر توقف کوتاه در کربلا عنوان کرد: پیش بینی می شود بیش از ۲.۵میلیون ایرانی در مراسم اربعین حسینی حضور پیدا کنند که به همین منظور تأکید می شود توقف زایران در اربعین کمتر باشد.
مسئول آموزش بعثه دفتر مقام معظم رهبری تصریح کرد: سال گذشته بیش از یک میلیون زائر قبل از روز اربعین از عراق خارج شدند که این امر کمک زیادی به ساماندهی زائران کرد.
احمدی خاطرنشان کرد:قرار نیست تمام خدمات را به صورت رایگان به زائران اربعین ارایه دهیم زیرا این امر برای ما مقدور نیست.
وی یادآور شد:دولت متعهد شده که هماهنگی های لازم را انجام داده و ظرفیت های عراق را هم در نظر بگیرد.
1009/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها