کارشناس مسایل بهداشتی و درمانی، به مناسبت روز جهانی تخم مرغ گفت: مصرف تخم مرغ به طور موثر از تحلیل توده عضلانی در سالخوردگی جلوگیری می کند.
کد خبر: ۸۹۳۱۷۸۷
|
۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ مسئول بهداشت و درمان ناحیه مقاومت بسیج شهرستان شهرکرد و فرهنگیار روابط عمومی در جمع کارکنان این ناحیه، ضمن تبریک هفته ایمنی در سپاه گفت: در اکثر کشورهای جهان با توجه به ارزش تغذیه ای بسیار بالای تخم مرغ، 9 اکتبر، برابر با 17 مهر به عنوان روز جهانی تخم مرغ نامگذاری شده است که در این روز مردم جشن گرفته و از خداوند به خاطر نعمت های ارزشمند قدردانی می کنند.

این فرهنگیار، افزود: تغذیه با تخم مرغ نه تنها بر روی احتمال بروز بیماری های قلبی، عروقی اثری ندارد، بلکه باعث کاهش پاسخ های التهابی در بدن می‌شود، آنچه که در تولید کلسترول خون در بدن نقش دارد اسیدهای چرب اشباع، به ویژه نوع ترانس است و نه کلسترول های غذایی و در تخم مرغ تنها یک سوم اسیدهای چرب آن از نوع اشباع بوده و کلسترولی هم که در اثر خوردن تخم مرغ در بدن تولید می‌شود از نوع خوب است و مصرف تخم مرغ، محصولات لبنی و ماهی به طور غیر مستقیم باعث کاهش مرگ و میر ناشی از حمله قلبی می‌شوند.

وی در مورد احتیاط در مصرف تخم مرغ نیز گفت: به دلیل خواص ویژه و منحصر به فردی که در تخم مرغ وجود دارد، مصرف نکردن آن می‌تواند کمبود ترکیبات ضروری بدن را به همراه داشته باش پس نه تنها نباید مصرف تخم مرغ در هیچ گروه سنی حذف شود بلکه باید در موارد محدودیت مصرف، مقدار مصرف آن با نظر پزشک معالج کاهش یابد.

مسئول بهداشت و درمان سپاه شهرکرد گفت: حتی بیماران مبتلا به دیابت، فشار خون بالا و بیماری های قلبی، عروقی تا حدود سه عدد تخم مرغ در هفته نیز پیشنهاد می شود، البته در این صورت باید از خوردن غذاهای چرب و پرنمک نیز همراه تخم مرغ خودداری شود.

ارسال نظرات