شرکت اپل که برای پرداخت مالیات بیشتر به کشورهای اروپایی و به خصوص فرانسه و آلمان تحت فشار فزاینده‌ای قرار گرفته، قصد دارد در این زمینه با مقامات سیاسی ارشد این کشورها مذاکره کند.
کد خبر: ۸۹۳۱۷۴۴
|
۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۶

 

به گزارش خبرگزاری بسیج ، در همین راستا و در اولین گام تیم کوک مدیرعامل اپل قصد دارد طی روزهای آینده در پاریس به دیدار امانوئل ماکرون رئیس جمهوری فرانسه برود و در مورد پرداخت مالیات با او مذاکره کند.

اپل متهم است با تاسیس مقر اروپایی خود در کشور ایرلند که قوانین مالیاتی ساده ای دارد، از زیر بار پرداخت مالیات واقعی در دیگر کشورهای اروپایی شانه خالی کرده و در حالی که در کشورهای یادشده درآمدهای کلانی دارد، حق و حقوق قانونی خود را نپرداخته است.

اپل تنها شرکت فناوری آمریکایی نیست که توسط کشورهای عضو اتحادیه اروپا به فرار مالیاتی متهم شده است. هفته گذشته اتحادیه اروپا به آمازون دستور داد تا به کشور لوکزامبورگ حدود 300 میلیون دلار مالیات بپردازد. این اتحادیه قبلا در سال 2016 هم از اپل خواسته بود بیش از 15 میلیارد دلار مالیات عقب افتاده پرداخت کند.

مقامات اتحادیه اروپایی می گویند معافیت های مالیاتی دولت ایرلند در قبال اپل غیرقانونی بوده و این شرایط باید تغییر کند. فرانسه نیز به شدت در تلاش است از اپل مالیات بیشتری بگیرد و باید منتظر ماند و دید تیم کوک می تواند این وضعیت را تغییر دهد یا خیر.

ارسال نظرات