خبرهای داغ:
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی با بیان اینکه در سال گذشته رتبه اول کشور در بخش خدمات دهی به زائران اربعین را به خود اختصاص داده بود گفت: امسال خراسان جنوبی، 30 موکب در عتبات عالیات برپا می کند.
کد خبر: ۸۹۳۱۷۱۴
|
۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۲

جوینده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی با بیان این که امسال نسبت به سال گذشته جهش خوبی در تعداد موکب ها و افزایش خدمات رسانی به زائرین اربعین داریم اظهارداشت:  امسال استان خراسان جنوبی تعداد 30 موکب دارد که از این تعداد 25 موکب در کاظمین و 5 موکب در مسیر نجف به کربلا خواهد بود.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی ادامه داد: امسال قرار است در هر وعده غذایی 90 هزار پرس غذای گرم آماده شده و به زائران تحویل گردد.

 جوینده عنوان کرد:در سال گذشته 5 هزار نفر اسکان دادیم که امسال پیش‌بینی ما آن است که 22 هزار و 500 نفر اسکان داده شوند که پیش‌بینی می‌شود از تعداد مذکور، 15 هزار نفر در کاظمین و بقیه در مسیر نجف به کربلا اسکان یابند.

وی با بیان این که سال گذشته در بخش نانوایی 8 موکب داشتیم که خوشبختانه امسال این تعداد به 30 موکب رسیده است،یادآور شد:مقرر شده که 70 تن آرد به منظور پخت نان گرم به موکب‌های نانوایی ارسال شود و در بخش‌های مختلف اهتمام و برنامه ‌ریزی ویژه‌ای برای زوار  گرامی انجام شده است.

جوینده ابراز کرد: امسال دو موکب در بخش بهداشت و درمان خواهیم داشت که در نوع خود بی‌نظیر است چون در موکب بهداشت و درمان خراسان جنوبی دندانپزشک هم حضور خواهد داشت و این در  حالی است که در هیچ یک از موکب های کشور در اربعین،دندانپزشک مستقر نیست.

وی ضمن اشاره به این نکته که برنامه‌های مختلفی از جمله کفاشی، آرایشگری و خیاطی برنامه‌ ریزی شده و استان خراسان جنوبی با وسعت و جمعیت کم اما در سال گذشته رتبه اول کشور در بخش خدمات دهی به زائران اربعین را به  خود اختصاص  داده بود.

 رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی متذکر شد: سال گذشته استان خراسان جنوبی با همکاری آب و فاضلاب تعداد زیادی بسته‌بندی آب تهیه کرده و در اختیار زائران قرار داد که امسال هم این برنامه دنبال می‌شود که باید بگوییم این کار، در کشور کاری بی‌نظیر بود.

جوینده اضافه کرد: در حال حاضر اولین گروه در کاظمین در بخش زیرساخت‌ها مشغول به کار هستند.

 

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها