عربستان صادرات نفت خود را ۵۶۰ هزار بشکه در روز کاهش می‌دهد

شرکت سعودی آرامکو قصد دارد به‌منظور کاهش میزان ذخایر جهانی نفت و برقراری توازن بازار در ماه نوامبر «بیشترین کاهش عرضه نفت به مشتریان در تاریخ خود» را به اجرا بگذارد.
کد خبر: ۸۹۳۱۶۹۴
|
۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۳

 

 
 

 

به گزارش خبرگزاری بسیج، شرکت سعودی آرامکو قصد دارد به‌منظور کاهش میزان ذخایر جهانی نفت و برقراری توازن بازار در ماه نوامبر «بیشترین کاهش عرضه نفت به مشتریان در تاریخ خود» را به اجرا بگذارد.

وزارت انرژی عربستان در بیانیه‌ای اعلام کرد، شرکت آرامکو ماه آینده کاهش 560 هزار بشکه‌ای «بی‌سابقه‌ای» در عرضه روزانه نفت خود به مشتریانش خواهد داشت. در این بیانیه آمده است، «به‌رغم تقاضای بسیار بالا» که به بیش از 7.7 میلیون بشکه در روز می‌رسد، آرامکو قصد دارد روزانه 7.15 میلیون بشکه نفت به بازار عرضه نماید.

در بیانیه وزارت انرژی عربستان آمده است: «در حالی که به نشست کلیدی اوپک در 30 نوامبر در وین نزدیک می‌شویم، عربستان یک بار دیگر در حال نشان دادن رهبری فوق العاده خود در تعهدش نسبت به برقراری توازن مجدد در بازار است. در این راستا عربستان قصد دارد نه‌تنها حجم تولید خود را محدود نماید، بلکه مهمتر از آن میزان صادرات خود را نیز پایین بیاورد و این اقدامات در نهایت ذخایر جهانی و توازن بازار را شکل خواهد داد... عربستان انتظار دارد تمام مشارکت کنندگان دیگر از این روند پیروی کنند و سطح بالایی از تبعیت از توافق را که در ماه اوت به دست آمد، حفظ کنند».

عربستان، بزرگترین صادرکننده نفت جهان، در حال رهبری تلاش‌های اوپک و دیگر تولید کنندگان از جمله روسیه برای کاستن از مازاد عرضه جهانی نفت است.

بر اساس اعلام وزارت انرژی عربستان، کاهش‌های اعلام‌شده برای ماه نوامبر «علاوه بر پوشش دادن کل کاهش 290 هزار بشکه‌ای که عربستان در توافق کاهش تولید متعهد شده بود، 486 هزار بشکه در روز بیش از میزان تعهدشده برای کاهش تولید این کشور است.»، این کاهش‌ها، علاوه بر 800 هزار بشکه‌ای است که ریاض قبلاً از تولید روزانه نفت خود کاسته بود.

«به‌رغم تقاضای بالای مشتریان و کاهش نسبی در میزان تقاضای داخلی» عربستان صادرات نفت خود را در ماه سپتامبر به کمتر از 6.7 میلیون بشکه در روز رسانده بود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار